آرشیو چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۹۰
اقتصادی
۴

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی: آنفلوآنزای پرندگان 488 مرغداری را از بین برد

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی گفت: در سال 95 و 96 در مجموع 488 واحد مرغداری اعم از نیمچه گوشتی، تخم گذار و مادر تخم گذار آلوده شدند و به طور کامل از بین رفتند.

محمد ابراهیم حسن نژاد در گفت وگو با خبرگزاری فارس، در مورد آخرین برآوردها و پرداخت خسارت به مرغداران که طی یکی دو سال اخیر به دلیل شیوع آنفلوآنزای حاد پرندگان مرغداری هایشان معدوم شده، اظهار کرد: در سال 95 و 96 در مجموع 488 واحد مرغداری اعم از نیمچه گوشتی، تخم گذار و مادر تخم گذار آلوده شدند و به طور کامل از بین رفتند که ما همه آنها را به طور کامل جبران خسارت کرده ایم.

وی در مورد رقم پرداخت خسارت به مرغداران هم گفت: بیش از 300 میلیارد تومان طی دو سال در این حوزه پرداخت شده است و حدود 30 تا 40 میلیارد تومان دیگر برای خسارت آنفلوآنزا باقی مانده که مربوط به پرونده های جدید است.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی درباره اینکه برخی از مرغداری ها نسبت به نحوه پرداخت بیمه گلایه مندند و با وجود خسارت های جانبی ظاهرا بیمه فقط غرامت مرغ معدوم شده را می پردازد، تصریح کرد: ما فقط مرغ تخم گذار را بیمه کرده ایم و فقط حق بیمه آن را هم گرفته ایم جالب تر اینجاست که از هر قطعه مرغ گوشتی 210 ریال حق بیمه دریافت می کنیم و با بیمه تکمیلی 700 تومان حق بیمه می گیریم در صورتیکه در صورت خسارت به ازای هر مرغ تخم گذار که در پیک تولید از بین برود بسته به داشتن بیمه تکمیلی یا نداشتن رقمی بین 12 تا 17 هزار تومان غرامت پرداخت می کنیم.

حسن نژاد این نکته هم یادآور شد که برخی واحدهای مرغداری که دارای یک میلیون قطعه مرغ بوده و همه از بین رفته اند تا 10 میلیارد تومان از صندوق بیمه کشاورزی خسارت دریافت کرده اند.