آرشیو چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۹۰
شهرستان ها
۷

مدیر سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد

جذب 410 میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی همدان

مدیر سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از جذب تسهیلات 410 میلیارد تومان تا پایان فروردین ماه سال جاری خبر داد.

همدان- خبرنگار کیهان: علی اصغر نقی ای در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به وجود 115 هزار بهره بردار در بخش کشاورزی استان همدان اظهار کرد: آخرین حجم تولیدات استان در این بخش 4 میلیون و 757 هزار تن است که ارزش ریالی آن 65 هزار میلیارد ریال است و این میزان نشان دهنده توانمندی بالای اقتصادی بخش کشاورزی در استان همدان است.

مدیر سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به ثبت 500 میلیارد تومان تقاضا در زمینه سرمایه گذاری کشاورزی گفت: حجم تقاضای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی به شدت افزایش یافته است و از تکمیل زنجیره های دام و طیور تا تاسیس گلخانه و... درخواست مشارکت به ثبت رسیده است و تمایل بانک های استان نیز برای مشارکت در این بخش رو به صعود است.

وی یکی از اولویت های سازمان جهاد کشاورزی استان همدان را مدیریت منابع آبی برشمرد و عنوان کرد: به همین منظور در این راستا اجرای سیستم های نوین آبیاری در 12 هزار هکتار از اراضی استان عملیاتی شده است.

وی همچنین از جذب تسهیلات ارزی 4 درصد بامشارکت شرکت های هلندی خبر داد و گفت: یکی از طرح های مذکور پروژه ای با تسهیلات 20 میلیون یورو آماده عقد قرارداد شده است و دیگری گلخانه شرکت تعاونی ارکیده است که با اعتبار 104 میلیارد تومان تسهیلات برای عقد قرارداد آماده شده است.

مدیر سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی در ادامه به اعطای مجوز 263 واحد صنایع تبدیلی و شکل گیری ظرفیت یک میلیون و 50 هزار تنی در این بخش اشاره کرد.

وی تبیین کرد: تعهد سازمان جهاد کشاورزی در زمینه اشتغالزایی در بخش کشاورزی 3 هزار و 600 نفر بوده که تا امروز به شکل واقعی از پروانه های صادره 3 هزار و 740 نفر اشتغالزایی داشته ایم.