آرشیو چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۹۰
شهرستان ها
۷

رئیس شورای شهر: وضعیت اسفبار آب آشامیدنی اصفهان اراده جدی مسئولان حکومتی را می طلبد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: وضعیت آبی سد زاینده رود در حال حاضر اسفبار بوده اما در همین شرایط برداشت های غیرقانونی و سرقت آب در بالادست همچنان ادامه دارد که تهدیدی برای آن است.

اصفهان- خبرنگار کیهان: فتح اله معین با بیان اینکه انتظارات ما در خصوص حضور گردشگران در ایام نوروز در شهر اصفهان محقق نشد، ادامه داد: علی رغم تلاش شهرداری برای ایام نوروز و افزایش 20 درصدی مسافران به عددی که برای حضور مسافران داشتیم دست نیافتیم که علت اصلی آن را خشکی زاینده رود می دانیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: انتظار داشتیم یک اراده جدی حکومتی مصوبات شورای عالی آب را پیگیری کند که شاهد آن نبودیم اما باید با وجود رفتن به سمت بحرانی شدن وضعیت آب جلوی برداشت های غیرقانونی گرفته شده و حق آبه های قانونی و شرعی که همه مراجع آن را تایید کردند به آنها بازگردانده شود.

معین گفت: عدم اعمال مدیریت صحیح مصرف در حوضه زاینده رود در بالادست باعث بروز این شرایط شده است که امیدواریم شاهد تغییر و تحول جدی در این حوزه باشیم و نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و استاندار اصفهان نیز این مسئله را تا حصول نتیجه پیگیری کنند چون مهم ترین معضل اصفهان زاینده رود است و در دو سفر ریاست جمهوری نیز به این موضوع تاکید شد.