آرشیو چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۹۰
صفحه آخر
۱۲

خودروی مرگ در منطقه ایرانی نشین تورنتو 10 نفر را کشت، 16 نفر را زخمی کرد

مردی در محله ایرانی نشین تورنتو با ون به عابران پیاده کوبید، 10 نفر را کشت و 16 نفر را زخمی کرد. عمدی بودن این حادثه تایید شده اما هنوز معلوم نیست انگیزه راننده چه بوده است.

موضوع استفاده تروریست ها از خودرو و کوبیدن آن به عابران پیاده در خیابان یا پیاده رو طی 2 سال گذشته تبدیل به یکی از شیوه های رایج سازمان های تروریستی در اروپا و آمریکا برای ایجاد رعب و وحشت در بین مردم شده است.

دوشنبه بود که خبر رسید فردی در «تورنتو» با استفاده از این روش، خودروی ون خودرو را به رهگذران در یکی از خیابان های اصلی تورنتو که ایرانی نشین هم هست کوبید که این جنایت 10 کشته و 16 مجروح برجای گذاشته است.«مارک ساندرز» رئیس پلیس «تورنتو» در کنفرانسی خبری گفته به نظر می رسد حادثه عمدی بوده باشد اما انگیزه آن هنوز مشخص نیست.منابع خبری کانادا می گویند: «الیک میناسیان» که با خودرو به رهگذران در تورنتو حمله کرده 25 سال دارد و ارتباطی با سازمان های تروریستی ندارد.

بر اساس این گزارش راننده ابتدا از محل حادثه گریخت، اما پلیس او را کمی دورتر بازداشت کرد.تصاویر ویدئویی رهگذران ظاهرا راننده را در حالی که شیئی را به سمت ماموران نشانه گرفته نشان می دهد. ماموران رو به مظنون فریاد می زدند زمین بیفتد. این مرد سپس بدون شلیک گلوله دستگیر می شود.

به گفته مدیران بیمارستان «سانی بروک» تورنتو شماری از زخمی ها به این بیمارستان منتقل شده اند. پس از حادثه مقامات از مردم خواستند به محل حادثه نزدیک نشوند. خدمات مترو هم در این بخش از شهر متوقف شده است.

واکنش نخست وزیر کانادا

«جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا در توییتی از «اتاوا» در این باره نوشته: «ما با همه کسانی که در حادثه تقاطع خیابان یانگ و فینچ تورنتو دستخوش این حادثه قرار گرفته اند همدردی می کنیم.» جان توری شهردار تورنتو نیز این را «یک حادثه فاجعه بار» توصیف کرده است. هنوز مشخص نیست چند نفر از قربانیان این حادثه ایرانی هستند.

در سال های اخیر حملات رانندگان به رهگذران در اروپا و آمریکا افزایش یافته است.در اکتبر سال 2017 مردی در نیویورک وانتی را در مسیر دوچرخه سواران راند و هشت نفر را کشت.او گفت که از ساختمان بیرون رفت و دید که مردمی روی زمین افتاده و عده ای مجروح شده اند.