آرشیو یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۰۹۴
فرهنگ: ادبیات و هنر
۱۰

ضمایر

او

استوانه های فونوگراف موسیقایی تبدیل شده به مجموعه های دیجیتال با تمرکز روی برخی از آثار کمتر شنیده شده علینقی وزیری و نغمات فولکلور ایرانی در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است؛ بله، به همین شگفت انگیزی.

دیروز مهر این خبر را منتشر کرد و نوشت مجموعه های ایرانی آرشیو فنوگرام برلین مشتمل بر اسناد صوتی تاریخی سال های 1302 تا 1319 با تمرکز روی ضبط های ربرت لاخمن در 1923 میلادی مشتمل بر ساز و آواز علینقی وزیری در برلین، ضبط های مارتین ارنست کارل دامهلتس در سال 1927 میلادی مشتمل بر آثار موسیقایی منطقه گیلان و مازندران و ضبط های ویلهلم آیرز در سال های 1939 و 1940 مشتمل بر آثار موسیقایی تهران و اصفهان از او توسط موسسه فرهنگی هنری «ماهور» منتشر شده است.

آنها

حالا آنها یک پله دیگر به پایان کارشان نزدیک شده اند؛ مسئولان بیست ویکمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران -تئاتر ملی خلیج فارس را می گوییم- که جمعه شب نتایج اختتامیه بخش مناطق شان را اعلام کردند.

آن طور که روابط عمومی بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران به ما خبر داده، اختتامیه بخش مناطق بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران -تئاتر ملی خلیج فارس- شامگاه جمعه هفتم اردیبهشت 1397 در بوشهر برگزار شده و برگزیدگان خود را معرفی کرده است.

هیات داوران متشکل از محمودرضا رحیمی، کاظم نظری، امیرحسین حریری، جهانشیر یاراحمدی و جواد صداقت پس از ارزیابی 9 اثر راه یافته به جشنواره، آرای خود را اعلام کردند.

بخش سراسری و بین الملل بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران، از شانزدهم تا بیست و پنجم اردیبهشت 1397 با دبیری حسین عبداللهی در تهران برگزار می شود.