آرشیو دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۴۳۱۷
بازار موبایل
۲۷

گام بلند شیائومی برای قبضه بازارهای جهانی گوشی

ایسنا: شیائومی برآورد کرده است که در سال جاری میلادی حدود 100 میلیون گوشی هوشمند به بازار عرضه خواهد کرد که این میزان در مقایسه با سال گذشته، 43 درصد افزایش یافته است. شرکت چینی شیائومی که به تازگی از سایر رقبای هموطن خود سبقت گرفته و با غول های تکنولوژی و برندهای برتر تولیدکننده گجت ها و گوشی های هوشمند به رقابت تنگاتنگی پرداخته است، سعی دارد سهم خود را از بازار محصولات فناوری در جهان توسعه دهد.

شیائومی به این ترتیب تصمیم گرفته است که در سال 2018 حدود 100 میلیون دستگاه گوشی هوشمند به بازارهای جهانی عرضه کند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال 2017، شاهد یک رشد و افزایش 43 درصدی خواهد بود. شیائومی سال گذشته توانست تنها 70 میلیون دستگاه گوشی هوشمند را روانه بازار کند. البته با توجه به جنگ و دعوای تجاری میان چین و ایالات متحده، بعید به نظر می رسد که این پیش بینی ها چندان درست از آب درآیند اما مدیران شیائومی، درتلاشند اواخر سال جاری یا سال آینده میلادی بار دیگر وارد بازار آمریکا شده و محصولات خود را در آن به فروش برسانند. این شرکت چینی در همین راستا و برای فروش محصولاتش (به ویژه گوشی های هوشمند) با بسیاری از اپراتورهای آمریکایی مذاکره و گفت وگو کرده است.

به نظر می رسد که تلاش شیائومی برای بازگشت به بازار آمریکا و جلوگیری از اثرات زیانباری که تحریم های ایالات متحده بر شرکت های چینی نظیر هوآوی و زد تی ای گذاشته است، بسیار بیشتر از رقبای هموطنش است. اوایل سال جاری میلادی بود که قانون گذاران آمریکایی اعلام کردند قصد دارند برای افزایش امنیت سایبری و حفاظت اطلاعات سازمان های دولتی ایالات متحده، کارمندان کاخ سفید را از خرید گوشی های چینی منع کنند. از آنجا که در سال های اخیر اطلاعات محرمانه بسیاری از کارمندان و مدیران فعال در کاخ سفید و سایر دستگاه های دولتی ایالات متحده آمریکا افشا شده و دولت این کشور را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است، قانون گذاران این کشور هم اکنون لایحه ای را برای افزایش امنیت سایبری و جلوگیری از افشای اطلاعات محرمانه گوشی های کارمندان دولت ارائه داده است که در آن خریداری وسایل الکترونیکی چینی به خصوص گوشی های ساخت شرکت های هوآوی و زد تی ای از سوی تمامی کارمندان، کارکنان و مدیران در سازمان ها و دستگاه های دولتی ممنوع اعلام می شود.