آرشیو دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۹۴
اقتصادی
۴

نماینده مجلس: اجرای طرح پیله وری باید همزمان بافعالیت مرزها باشد

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی بستن مرزها را سیاست غلطی خواند و گفت: طرح پیله وری می بایست همزمان بافعالیت مرزها براساس ضوابط و قوانین اجرایی شود.

سید احسن علوی در گفت وگو با مهر در ارتباط با بسته شدن مرزهای استان و اعتراض مرزنشینان نسبت به این مسئله گفت: معتقدم دست هایی در کار است که هر چند وقت یک بار مرزهای استان ما بسته می شوند.

وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از ساکنین شهرستان های مرزی کردستان و حتی دیگر شهرهای استان امرار و معاش آنها از طریق مرز تامین می شود، عنوان کرد: کالا به راحتی از دیگر مرزهای کشور و مناطق آزاد وارد می شود ولی جای سوال دارد چرا فقط مرز های استان ما بسته می شوند.وی با بیان اینکه دولت باید توجه ویژه به کردستان داشته باشد، بیان کرد: بسته شدن مرزهای استان منجر به بی رونق شدن بازار ومحیط کسب وکار مرزنشینان ما می شود.

علوی با اشاره به اینکه این باز و بسته شدن مرزها موجب واردشدن ضرر و خسارت زیادی به مردم ما شده و می شود در ارتباط با اجرای طرح پیله وری بجای کولبری، گفت: اجرای این طرح باید به گونه ای باشد که در حین فعال بودن مرزها انجام شود نه اینکه مرزها را ببندند.