آرشیو دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۴۰۷۷
جامعه
۱۲
آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش: قوانین دست و پاگیر فرآیندهای تربیتی را با کندی مواجه می کند

منبع: مهر

مهر: وزیر آموزش و پرورش گفت: قوانین دست و پاگیر روند تربیتی در مدارس را با کندی مواجه می کند.

سید محمد بطحایی ضمن بازدید از بخش های مختلف معاونت آموزش ابتدایی گفت: مکان اصلی که تعلیم و تربیت در آن باید محقق شود، مدرسه است، بنابراین همه مشکلات باید در کف مدرسه رفع شود، لذا حوزه های ستادی در سطح منطقه، استان و مرکز تنها باید هماهنگ کننده باشند و اجازه دهند تصمیمات مربوط به دانش آموز، در مدرسه اتخاذ شود و معلمان مشکلات را بررسی و نسبت به حل آن خود اقدام کنند.

بطحایی، مقررات دست وپاگیر را یکی از عوامل اخلالگر در فرآیند تربیتی دانش آموزان برشمرد و عنوان کرد: ایجاد فضای رقابتی در مدارس امر تربیت را به شدت با مشکل مواجه می کند و شور و نشاط دانش آموزان را از بین می برد.

وی ادامه داد: مدارس ابتدایی به غلط از مدارس متوسطه الگوبرداری می کنند و آنها نیز از دانشگاه تاثیرپذیرند و این موضوع روند تربیتی را با کندی مواجه کرده است. وزیر آموزش و پرورش مهم ترین مانع تحول در آموزش و پرورش را مقاومت افراد در مقابل تحول دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از مقررات برای برخی افراد حالت تقدس و عرف پیدا کرده است، لذا در برابر تغییر آن، افراد به شدت مقاومت می کنند.

وی گفت: کارشناسان حوزه های ستادی نباید دچار روزمرگی شوند و سعی کنند مشکلات آموزش و پرورش را یکی پس از دیگری رفع کنند و منتظر نباشند از جای دیگر راهکار ارایه شود.