آرشیو دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۹۴
شهرستان ها
۷

800 طرح ICT در استان اردبیل بهره برداری شد

اردبیل- خبرنگار کیهان: با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات 800 طرح ICT با یک هزار و 670 میلیارد ریال اعتبار در استان اردبیل بهره برداری شد.

این طرح ها شامل نصب، راه اندازی و نوسازی سامانه های نسل دوم، سوم و چهارم تلفن همراه، توسعه و نوسازی شبکه انتقال داده، توسعه فیبر نوری، احداث کافونوری، راه اندازی مرکز توانمندسازی کسب و کارهای نوپا، افزایش پهنای باند اینترنت استان، راه اندازی ATM روستایی، برقراری اینترنت پرسرعت روستایی، توسعه مراکز کم ظرفیت تلفن ثابت و تجمیع مراکز و اجرای فیبرنوری منازل است.

وی گفت: استان اردبیل در این زمینه بعنوان آزمونه (پایلوت) انتخاب و بر این اساس دوهزار هکتار از زمین های کشاورزی دشت مغان زیر پوشش سامانه هوشمند کشاورزی قرار گرفته و انتظار می رود بعنوان الگویی برای تسری در سایر نقاط کشور مطرح شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اقدام های خوب در این حوزه در استان اردبیل گفت: در سال جاری سه هزار شغل در حوزه ارتباطی این استان ایجاد شده و برای توسعه آن باید تلاش بیشتری شود.

وی اضافه کرد: اردبیل استان موفقی در حوزه ارتباطات بوده و در دو سال گذشته شاخص توسعه استان در این بخش پنج رتبه رشد داشته و در پوشش ارتباطات روستایی هم در رتبه سوم کشور قرار دارد.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه مشکلات سیگنال های تلویزیونی در مناطق شهری استان اردبیل رفع می شود، بیان کرد: در مناطق مرزی استان نیز مشکل پوشش تلفن همراه نسل سوم و چهارم تا شهریور امسال رفع خواهد شد.

وی اظهار کرد: طبق برنامه باید در 9 نقطه گردشگری استان اردبیل ADSL پرسرعت راه اندازی شود که تاکنون در دو نقطه گردشگری راه اندازی شده و مابقی نیز در آینده نزدیک راه اندازی خواهد شد.

او گفت: تمامی شهرهای استان اردبیل از اینترنت 3G و 4G برخوردار بوده و استفاده از تلفن همراه نسل سوم و چهارم در آنها میسر خواهد شد.