آرشیو دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۹۴
شهرستان ها
۷

استاندار: چهارمحال و بختیاری آماده جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی است

شهرکرد- خبرنگار کیهان: استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست با سرمایه گذاران ژاپنی تاکید کرد: چهارمحال و بختیاری ظرفیت های فراوانی در حوزه های آب و فاضلاب، سدسازی، شبکه آبیاری، راه، راه آهن، صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی، گردشگری، هتل سازی و اجرای مجموعه های تفریحی و رفاهی دارد و زیرساخت های سرمایه گذاری به منظور اجرای طرح های مختلف از سوی سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این استان فراهم است.

اقبال عباسی افزود: اجرای طرح های سرمایه گذاری تولید انرژی های نو و تجدیدپذیر جزو مهمترین اولویت های مسئولان استان است.

وی با اشاره به حضور ایل بختیاری در چهارمحال و بختیاری بیان داشت: اجرای پکیج های کوچک تولید انرژی برای این قشر بسیار مورد نیاز است.

وی تاکید کرد: این استان بام ایران و محل بسیار مناسبی برای تابش نور خورشید و استفاده از انرژی باد است.

عباسی ادامه داد: به همین منظور پس از بازبینی نهایی گروه سرمایه گذار ژاپنی از مناطق مختلف استان نسبت به تعیین محل برای واگذاری زمین مورد نیاز و انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دو طرف اقدام می شود و معافیت های مالیاتی و شرایط مطلوبی برای حضور سرمایه گذاران در این استان فراهم شده است.

عباسی تصریح کرد: وجود منطقه ویژه اقتصادی در استان چهارمحال و بختیاری یکی از مهمترین مزیت های این استان در زمینه جذب و تشویق سرمایه گذاران داخلی و خارجی به منظور سرمایه گذاری در بخش های مختلف محسوب شد و به همین منظور شرایط سرمایه گذاری در این استان تسهیل می شود.