آرشیو دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۹۴
صفحه آخر
۱۲

تروریست ها در شمال حمص سلاح های خود را زمین گذاشتند

با تسلیم شدن 156 تروریست مسلح در شمال استان «حمص»، شهرک های «تلبیسه» و «الرستن» هم به کنترل نیروهای مقاومت و ارتش سوریه درآمد.

به گزارش خبرگزاری فارس، با موافقت دولت سوریه، افراد مسلح حاضر در شمال حمص سلاح های خود را زمین گذاشتند و این منطقه را ترک کردند. به این ترتیب، دو شهرک «تلبیسه» و «الرستن» بدون درگیری، تحت کنترل ارتش سوریه و مقاومت درآمده است.این تروریست ها که شمار آنها 156 تن اعلام شده، تحت محاصره نیروهای دولتی بودند.

جنوب دمشق

از جنوب دمشق نیز خبر رسیده، شهرک های «یلدا»، «بیت سحم» و «ببیلا» که در مسیر حرم مطهر حضرت زینب (س) قرار دارند، در آستانه پاکسازی کامل قرار گرفته اند.به گزارش «سانا»، برخی خبرها از قریب الوقوع بودن توافق میان دولت سوریه و تروریست ها حکایت دارد که طبق آن هرکسی از تروریست ها که تمایل دارد می تواند سلاحش را زمین بگذارد در منطقه بماند و یا به همراه خانواده اش از آنجا خارج شود.این توافق در حالی صورت می گیرد که ارتش سوریه توانست مناطق «الماذنیه»، «القدم»، «العسالی» و «الجوره» را در این منطقه آزاد کرده و عرصه را بر تروریست ها تنگ تر کند.در طول ماه های گذشته مردم این مناطق بارها علیه حضور تروریست ها تظاهرات کرده و در مواقعی نیز با آنها درگیر شده اند.