آرشیو دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۹۴
ورزشی
۹

لیگ برتر فوتبال مردمی تر شد

نفت مسجد سلیمان و نساجی مازندران دو تیم مردمی و ریشه دار فوتبال ایران در پایان ماراتن سخت و نفس گیر لیگ دسته اول، جواز صعود به لیگ برتر را دریافت کردند.

سرویس ورزشی- صعود این دو تیم مردمی و پرتماشاگر موجی از شادی را میان علاقه مندان به فوتبال بوجود آورد، شادی از آن جهت که همیشه کارشناسان اهل فن بر این باور بوده و هستند که فوتبال و به طور کلی ورزش مال مردم است که خوشبختانه این دو تیم با تماشاگران بیشمار خود از چنین امتیاز ارزشمندی برخوردار هستند.

همیشه گفته شده مردم که نباشند، ورزش معنی ندارد و در غیاب مردم، بهترین و فنی ترین مسابقات و رقابت های ورزشی حرارت و هیجان و کیفیت و معنی خود را از دست می دهند.

خوشبختانه در ورزش ایران، «مردم» حضوری فعال دارند. نماد و نماینده مردم در عرصه ورزش «تماشاگران» هستند که با حضور خود به ورزش و رقابت ها و اماکن ورزشی، شور و حال می بخشند و اگر نباشند همه آن فعالیت ها و رقابت ها به پشیزی نمی ارزد و به اصطلاح مفتش گران است.

بدون تردید کلاس لیگ برتر با حضور تیم های پرطرفداری چون نساجی و نفت مسجد سلیمان بالا می رود. فوتبال حرفه ای می گوید که تیم های بدون تماشاگر باید یکی، یکی از چرخه خارج شوند و جای خود را به تیم های پرتماشاگری چون ملوان، فجرسپاسی، برق شیراز، استقلال اهواز، خونه به خونه بابل و... بدهند.

اگر روزی این روند در فوتبال ایران جاری شد، می توانیم مدعی شویم که به سمت حرفه ای شدن حرکت کرده ایم و گرنه در غیر این صورت صحبت از حرفه ای شدن شعاری بیش نیست.

مگر می توان ادعای حرفه ای بودن داشت اما در لیگ برتر رد و اثر تیم های بی تماشاگر مشاهده شود، کدام کشور یا لیگ معتبر حرفه ای را سراغ دارید که در آن تیم های بدون تماشاگر حضور داشته باشند؟!