آرشیو سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۴۳۱۸
بانک و بیمه
۱۲

خبر

سرپرست اداره اعتبارات بانک مرکزی تصریح کرد: تسریع پرداخت تسهیلات 15 میلیونی ازدواج

ایبنا: شهرزاد دانشمندی درباره اعطای وام ازدواج اظهار کرد: وام 15 میلیون تومانی ازدواج طبق قانون بودجه سال 97 به سیستم بانکی ابلاغ شده و از ابتدای سال توسط بانک ها مورد اقدام قرار گرفته است.وی با بیان اینکه منابع این وام حسب قانون از محل پس اندازهای قرض الحسنه و جاری سیستم بانکی تامین می شود، گفت: تاکنون براساس آمار بانک ها، حدود 12 هزار و 700 نفر وام ازدواج 15 میلیون تومانی را دریافت کرده اند. سرپرست اداره اعتبارات بانک مرکزی تصریح کرد: به دلیل تعطیلی بانک ها در ابتدای سال و اینکه تجهیز منابع در ابتدای سال به سختی انجام می شد، این تعداد وام اعطا شده است که از اردیبهشت ماه پرداخت وام با سرعت بیشتری انجام می شود.

دانشمندی در مورد میزان تجهیز اعتبارات برای پرداخت وام 15 میلیون تومانی بیان کرد: متناسب با پس اندازهای جمع آوری شده و جاری های سیستم بانکی و وصولی های قرض الحسنه قبلی، پرداخت تسهیلات جدید انجام خواهد شد. وی با بیان اینکه پرداخت ها مطابق معمول در حال انجام است و با تجهیز منابع از سوی بانک ها پرداخت تسهیلات سرعت بیشتری خواهد گرفت، گفت: 32 بانک که در سامانه ازدواج قرار دارند، تسهیلات 15 میلیون تومانی وام ازدواج را پرداخت می کنند. سرپرست اداره اعتبارات بانک مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: براساس آماری که تا کنون از سوی بانک ها ارائه شده 1709 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه در فروردین ماه پرداخت شده است.

اختصاص وام برای تقویت دانشگاه فنی و حرفه ای

ایسنا: قائم مقام رئیس صندوق رفاه دانشجویان از اختصاص 100 میلیون تومان وام این صندوق برای تقویت کارگاه های دانشگاه فنی و حرفه ای خبر داد و گفت: این اقدامات در راستای تقویت مهارت آموزی و کمک به رفع مشکل اشتغال دانش آموختگان صورت گرفته است.دکتر قنبری امروز در اجلاس روسای مراکز دانشگاه فنی و حرفه ای، موضوع اشتغال جوانان و ارتباط صنعت با دانشگاه را امری مهم و جدی دانست و اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای با رویکرد و اهدافی که دارد، می تواند این خلا را پر کند و ما نیز در این راستا برای ایجاد کارگاه های مهارت آفرینی برای هر گروه 10 نفره که 5 نفر آنان از دانشجویان باشد، وام تسهیلات دانشجویی تا 100 میلیون تومان با کارمزد 4 درصد اختصاص دادیم.