آرشیو سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۰۹۶
ویژه 18 سالگی
۱۰

حرف حق، برش دارد

خداداد عزیزی

اگر بگویم هر روز جام جم می خوانم، دروغ گفته ام و اصلا از دروغ خوشم نمی آید. اصولا آدمی هستم که حرفم را خیلی راحت می زنم و دوست دارم آدم ها هم همین طوری با من حرف بزنند. گرچه بیشتر سعی می کنم مطالب ورزشی از رسانه های ورزشی بخوانم؛ اما با جام جم غریبه هم نیستم. دوستان خوبی در این روزنامه داشته ام و دارم و زیاد هم با روزنامه مصاحبه کرده ام. آخرین بار فکر کنم سال گذشته بود که به روزنامه آمدم. مهدی هاشمی نسب رفیق قدیمی و مهربانم هم همراهم بود و کلی درباره دربی با او حرف زدید.

به این دلیل که روزنامه را به طور مستمر دنبال نمی کنم، مقیاس مناسبی برای ارزیابی عملکرد شما در این 18 سال نیستم؛ اما فکر می کنم بهتر است درباره خودمان حرف بزنیم. آن چیزی که خیلی دوست دارم، رک گویی و حق طلبی است. از گفتن حقیقت لذت می برم و رسانه هایی که به دنبال حقیقت هستند را از ته دل دوست دارم. من همیشه از دوستانم خواسته ام که نترس باشند و حرف حق را بزنند. می گویند اگر راستش را بگویی به ضررت تمام می شود؛ اما من اصلا با این نظر موافق نیستم و ضرر هم نکرده ام. معتقدم حرف حق، برش دارد. خدا به آدمی که حرف حق را بزند عزت می دهد. من هر بار که با من مصاحبه شده این را از خبرنگاران خواسته ام. از دوستانم هم همین طور. همه فوتبالی ها و هم دوره ای های ما می دانند من دو خصلت دارم: یکی این که در همه دعواها از فوتبالی ها حمایت می کنم بخصوص اگر طرف دعوایشان یک غیر فوتبالی باشد. چون معتقدم اگر ما از خودمان حمایت نکنیم، احدی پشتمان نمی ایستد و هوایمان را ندارد. دوم این که حق را زیر پا نمی گذارم. اصلا هم از کسی نمی ترسم.

خیلی مواقع من را تهدید کرده اند؛ اما خدا با من است و از هیچ کسی نمی ترسم.

من فکر می کنم اگر ما در هر شغلی که هستیم، خدا را ببینیم و از خدا بترسیم و حرف حق را بزنیم تمام جامعه درست می شود. برای شما آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم صد ساله بشوید.