آرشیو سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۰۹۶
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

معرفی 58 سریال جشنواره پویانمایی تلویزیونی

با اعلام هیات انتخاب بخش سریال و مجموعه نخستین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران، 58 سریال و مجموعه منتخب نهایی این بخش مشخص شدند.

به گزارش ستاد خبری جشنواره، اینجوری بهتره به کارگردانی و تهیه کنندگی شیوا ممتحن، تاریخ از این ور به تهیه کنندگی سیدمسعود صفوی و کارگردانی اصغر صفار، تندر یوز ایرانی به کارگردانی محسن شکرطلب و تهیه کنندگی محمد امین همدانی، دهکده پر ماجرا به کارگردانی و تهیه کنندگی مرجان کشانی، روبی و جوجه ها به تهیه کنندگی و کارگردانی بابک و بهنود نکویی، سمعک به کارگردانی رضا فصاحت و تهیه کنندگی الهام ابراهیمی، قصه های قرآنی پیامبران به کارگردانی وحید هماتاش و سلمان خورشیدی و تهیه کنندگی محمدصادق کریمیان، قصه های خوب برای بچه های خوب به کارگردانی مرحوم مجید محمدی و تهیه کنندگی موسسه یک لحظه خیال، موزه به کارگردانی بهروز یغماییان و تهیه کنندگی نادر یغماییان، ناز بالش به کارگردانی مانی وطن دوست و تهیه کنندگی سیدمسعود صفوی و نظر شما چیه به کارگردانی و تهیه کنندگی محمدرضا عابدی از جمله این سریال ها هستند.

رقابت 39 فیلم کوتاه در جشنواره

در همین حال، هیات انتخاب بخش فیلم کوتاه نخستین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران، 39 اثر را در این بخش به عنوان آثار راه یافته به مرحله نهایی اعلام کرد.

بر این اساس، فیلم های کوتاه اختیار به کارگردانی شکیبا شعبانی، استریپی به کارگردانی بابک و بهنود نکویی، اسراف و اعضای بدن هر دو به کارگردانی ابراهیم ساکتی، آلفابت، فیلمی از کیانوش عابدی و آنتراکت به کارگردانی سیدمحمدرضا خردمندان به مرحله نهایی راه یافته اند.

در این فهرست می توان به فیلم های کوتاه دیگری همچون باور به کارگردانی امیر واحدی، پر از آسمان به کارگردانی بابک و بهنود نکویی، پروانگی اثری از علی عزیزی، پل به کارگردانی نوید تنظیفیان و پنکه به کارگردانی فاطمه سوهانی نیز اشاره کرد.

اعلام 8 فیلم منتخب نهایی جشنواره

هشت فیلم بلند منتخب نخستین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران معرفی شدند.

براساس اعلام هیات انتخاب، فیلم های عاشورائیان به کارگردانی ناهید صمدی امین، افسانه شهر قالی به کارگردانی حمیدرضا حافظی، بازمانده به کارگردانی احسان طاهری و ناردونه به کارگردانی مسعود حاجی بابایی چهار فیلم بلندی هستند که در این فهرست وجود دارند. نخستین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران 15 تا 17 اردیبهشت به میزبانی همدان برگزار خواهد شد.