آرشیو شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۶۷۷۱
جهان
۲۰

عقب نشینی ترامپ در طرح سازش افشا شد

واگذاری مناطقی از قدس به فلسطینیان

اطلاعات درز کرده از مذاکرات هفته گذشته آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با مقامات واشنگتن حاکی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا با عقب نشینی نسبی از مواضع سابق خود در طرح سازش، خواستار واگذاری چهار منطقه عرب نشین قدس شرقی به تشکیلات خودگردان فلسطین شده است.به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های صهیونیستی، مقام های امریکایی گفته اند واگذاری کنترل این چهار منطقه که شامل مناطق فلسطینی نشین جبل المکبر، العیسویه، شعفاط و ابودیس است، تنها بخشی از این طرح است. این مقام ها همچنین گفته اند واشنگتن از رژیم صهیونیستی انتظار دارد طرح سازش مورد نظر دولت ترامپ را پس از علنی شدن آن بپذیرد. قرار است این طرح کمی پس از افتتاح سفارت جدید امریکا در فلسطین اشغالی در شهر قدس رونمایی شود.

پایان نشست شورای ملی فلسطین

شورای ملی فلسطین در پایان نشست 4 روزه خود، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را بار دیگر به عنوان رئیس کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) انتخاب کرد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، شورای ملی فلسطین همچنین اعضای جدید کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین، عالی ترین رکن این کمیته را نیز انتخاب کرد. شورای ملی فلسطین همچنین عهد التمیمی، دختر اسیر فلسطینی را به عنوان عضو افتخاری خود پذیرفت. عهد التمیمی دسامبر گذشته به خاطر سیلی زدن به یک سرباز اسرائیلی بازداشت و بعدا به هشت ماه حبس محکوم شد. بازداشت التمیمی با محکومیت های گسترده داخلی و بین المللی مواجه شد.

خبر دیگری از فلسطین حاکی است، سازمان عفو بین الملل در واکنش به اقدامات نظامیان رژیم صهیونیستی در سرکوب غیر انسانی معترضان فلسطینی در مرز غزه، خواستار تحریم تسلیحاتی گسترده این رژیم در سراسر جهان شد.