آرشیو شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۶۷۷۱
حوادث
۱۸
خبر

رئیس پلیس آگاهی ناجا خبر داد

کاهش زمان پاسخ دهی به پرونده های جنایی

رئیس پلیس آگاهی ناجا از کاهش زمان پاسخ دهی به پرونده های جنایی در مرکز تشخیص هویت ناجا خبر داد.

سردار محمدرضا مقیمی در جلسه کارگروه روسای پلیس های تخصصی در مرکز تشخیص هویت با بیان این مطلب گفت: یکی از اقدام های مهم پلیس تشخیص هویت؛ کم کردن زمان پاسخ دهی به پرونده های جنایی از حدود 3 هفته به حداکثر یک هفته است.

وی ادامه داد: راه اندازی آزمایشگاه ادله الکترونیک جنایی در سال 96 و همچنین ارتقای توان تخصصی در آزمایشگاه ژنتیک جنایی برای شناسایی مجرمان و کشف علمی جرم جزء نوآوری های نوینی بوده که در ارتقای این مرکز تاثیر بسزایی داشته است.

این مقام انتظامی افزود: تقویت تیم های بررسی صحنه جرم و تیم های «دی وی آی» در کل کشور از طریق تزریق خودرو های ویژه بررسی صحنه جرم و تجهیزات فنی، همچنین توسعه و تکمیل بانک های اطلاعاتی بیومتریک و ایجاد بانک های اطلاعاتی جدید به منظور شناسایی مجرمان از دیگر اقدام های شاخص طی سه سال اخیر بوده است.

وی به حضور موفق تیم های ویژه بررسی صحنه جرم «دی وی آی» تشخیص هویت در عرصه های داخلی و بین المللی اشاره و بیان کرد: شناسایی پیکر شهدای منا، جان باختگان پلاسکو، قربانیان معدن یورت گلستان و غیره از دیگر اقدام های شاخص و ماموریت های خاص این مرکز بوده است.سردار مقیمی همچنین گفت: یکی از عوامل تاثیرگذار در ارتقای شاخص های کشف علمی جرم اقدام برای افزایش تعامل بیش از پیش افسران و کارآگاهان پی جویی با مراکز تشخیص هویت هستند.

با پیگیری مستمر و توجیه مسئولان ذی ربط در خصوص مصوب شدن جزء 6 از بند ب. ماده 46 احکام دائمی توسعه جمهوری اسلامی ایران دولت موظف شد در خصوص تسریع در شناسایی و تشخیص هویت ایرانیان و اتباع خارجی در حوادث و سوانح و افزایش سرعت و توان کشف علمی جرایم با ارتقای بانک های هویتی ژنتیک، اثر انگشت، چهره و عنبیه همکاری لازم را با نیروی انتظامی داشته باشد.