آرشیو شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۶۷۷۱
فن آوری
۸

اخبار

کنایه وزیر به تبلیغ مجانی کانال تلگرام توسط صداوسیما

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با هشتگ «مستند_بدون_فیلتر» در صفحه شخصی توئیتر خود به تبلیغ مجانی کانال تلگرام توسط صدا و سیما در ابتدای راه اندازی کانال، اشاره کرد. به گزارش «ایران»، محمدجواد آذری جهرمی در کنایه به تبلیغ مجانی کانال تلگرام توسط صدا و سیما توئیت کرد: به خاطر دارم در ابتدای ابداع کانال توسط تلگرام، هر شب پس از اخبار ساعت 19 و در مجله خبری، چند دقیقه ای آموزش نحوه پیوستن به کانال Yjcnews را آموزش می داد. این تبلیغ مجانی باعث رشد قابل توجه تلگرام بین همه قشرهای مردم شد.

مرکز ماهر هشدار داد: شیوع بدافزار ارز دیجیتال در کشور

بررسی های فنی مرکز ماهر (مرکز مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه ای) نشان می دهد از نیمه دوم فروردین ماه، یک بدافزار استخراج کننده ارز دیجیتال (123mm$miner) در شبکه اینترنت شیوع یافته است. این بدافزار مجهز به اکسپلویت های منتشر شده توسط یک گروه هکری مستقل است.

به گزارش «ایران»، مرکز ماهر نسبت به شیوع و انتشار گسترده بدافزار استخراج کننده ارز دیجیتال در سطح شبکه اینترنت کشور هشدار داد و عنوان کرد: سیستم های آلوده شده توسط این بدافزار به یک در پشتی برای مهاجم تبدیل می شوند و مهاجم می تواند آنها را با استفاده از بدافزارهای مختلف آلوده کرده یا از آنها در انواع حملات رایانه ای استفاده کند. همچنین بدافزار به صورت خودکار یک کاربر جدید به نام $ 123mm در سیستم ایجاد می کند که هدف اصلی بدافزار استفاده از منابع سیستم های آلوده شده برای استخراج پول دیجیتال است. برای جلوگیری از آلوده شدن سازمان ها به این بدافزار، مرکز ماهر علاوه بر توصیه به روزرسانی سیستم عامل و نرم افزارهای ضد ویروس بستن یا محدودسازی دسترسی به پورت های 445، 139 و 3389، لیست دامنه های ممنوع را نیز ارائه کرده است که علاقه مندان می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به آدرس www.certcc.ir مراجعه کنند.