آرشیو شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۹۷
اخبار کشور
۱۰

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص): 40 ابرپروژه امسال توسط قرارگاه خاتم الانبیا(ص) تکمیل می شود

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) سپاه پاسداران گفت: امسال بیش از 40 پروژه بزرگ با مبلغ 118 هزار میلیارد تومان توسط قرارگاه خاتم الانبیا(ص) در کشور به اتمام می رسد.

خرم آباد- خبرنگار کیهان: سرتیپ عبادالله عبداللهی افزود: اکنون 200 هزار نفر به صورت مستقیم و یک میلیون نفر به صورت غیرمستقیم در این قرارگاه در سطح کشور مشغول به فعالیت هستند که 200 لشکر سازنده در کشور داریم.

وی گفت: امسال حدود 10 ابرپروژه در حوزه نفت و گاز با اعتباری بالغ بر 22 میلیارد دلار به بهره برداری می رسد که از مهم ترین آنها طرح ستاره خلیج فارس است که 50 درصد از بنزین کشور را تامین می کند. عبداللهی اظهار داشت: در سال 95 و 96 نیز 100 پروژه بزرگ آغاز شده که ساخت 75 پروژه به اتمام رسیده اند که این طرح ها در حوزه های مختلف می توانند نقش مهمی در توسعه کشور داشته باشند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در جریان بازدید از پروژه آزادراه خرم آباد- اراک و راه آهن دورود به خرم آباد افزود: طول این آزادراه 134 کیلومتر بوده که قطعه خرم آباد تا بروجرد 70 کیلومتر است و نزدیک به 8 کیلومتر تونل وجود دارد که هم اکنون پیشرفت 70 درصدی داشته است که در این پروژه از پیشرفته ترین دستگاه ها استفاده شده است.

سردار عبداللهی اظهار امیدواری کرد تا پایان سال جاری قطعه اول این پروژه به بهره برداری برسد تا فاصله مسیر 30 کیلومتر کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه به علت غیرمهندسی بودن راه ها شاهد تلفات زیادی هستیم اظهار داشت: این پروژه به عنوان یک کریدور بسیار عظیم برای کشور بوده و هزینه پیش بینی شده برای آن یک هزار و 500 میلیارد تومان است که این عدد کافی نیست.

وی طول طرح راه آهن دورود به خرم آباد را حدود 114 کیلومتر اعلام کرد و گفت: این طرح 32 کیلومتر تونل دارد که هم اکنون حدود 51 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم با تامین منابع مالی شاهد به نتیجه رسیدن آن باشیم و این طرح به جنوب برسد.

سردار عبداللهی گفت: قطعه اول آزادراه خرم آباد به اراک، سد تاج امیر در دلفان و پل بهارستان در خرم آباد از جمله پروژه هایی است که عملیات اجرایی آنها امسال به اتمام می رسد و 12 پروژه با اعتباری بالغ بر 12 هزار میلیارد تومان در لرستان در حال عملیاتی شدن است.