آرشیو شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۹۷
شهرستان ها
۷

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: شاخص های سلامت در استان خوزستان رضایت بخش نیست

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شاخص های سلامت در خوزستان به دلایل مختلفی از جمله وجود ریزگردها، آب و فاضلاب، بالا بودن سطح آب های سطحی و آمار مرگ و میر مادران باردار رضایت بخش نیست.

سیدحسن قاضی زاده هاشمی، در نشست با اعضای هیئت رئیسه دانشکده علوم پزشکی آبادان در سالن اجتماعات هتل کاروانسرا بر ضرورت ساخت بیمارستان 400 تختخوابی با مشارکت وزارت نفت تاکید کرد و گفت: شرکت نفت برای ساخت این بیمارستان می تواند از فاینانس خارجی استفاده کند.

وی گفت: ساخت یک بیمارستان 400 تختخوابی جزء اقتصادی ترین کارها با فاینانس خارجی خواهد بود.

وی گفت: برای فعالیت سرمایه گذار و سرمایه گذاری در زمینه داروسازی و ساخت تجهیزات دندانپزشکی در منطقه آزاد مجوز فعالیت خواهیم داد و در این زمینه کمک می کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از وزارتخانه های نفت و صنایع به عنوان دستگاه های برخوردار خواست در حوزه بهداشت و درمان استان خوزستان سرمایه گذاری کنند.

قاضی زاده هاشمی اظهار کرد: برخی صنایع مثل نفت، فولاد و پتروشیمی اعتبارات خوبی دارند و می توانند در بخش درمان هزینه کنند.

وی با تاکید بر سرمایه گذاری بخش ها و شرکت های بزرگ در خوزستان افزود: صنایع به اندازه کافی افراد بیمار به مراکز درمانی روانه می کنند و باید برای سرمایه گذاری در بخش درمان مشارکت داشته باشند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به کمبود زمین در برخی مناطق برای احداث طرح های درمانی بهداشتی گفت: در برخی نقاط کشور مثل اروند کنار بیمارستانها با کمبود متخصص در برخی مناطق دیگر مثل اهواز با مشکل فضای فیزیکی و مکان بیمارستان روبه رو هستیم. وی گفت: سهم جذب نیرو در منطقه آزاد اروند 50 درصد بومی است و این منطقه می تواند تعدادی از دانشجویان پزشکی را بورسیه کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در تلاش هستیم دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای پنج تا 10 سال تمام ظرفیت های خود را برای تربیت متخصصین بومی اختصاص دهد تا کمبود پزشکان متخصص در استان برطرف شود.