آرشیو شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۹۷
شهرستان ها
۷

مدیرعامل مترو تبریز: به دلیل بدهی عملیات ساخت مترو تبریز متوقف شده است

تبریز- خبرنگار کیهان: مدیرعامل مترو تبریز گفت: به دلیل بدهی 1200 میلیارد ریالی مترو تبریز، عملیات احداث تقریبا متوقف شده است «مصطفی مولوی فرد» افزود: به دلیل این بدهکاری، کارگاه های مترو تعطیل شدند. وی تصریح ساخت: بدهی مترو باید پرداخت شود تا فعالیت های ساخت دوباره آغاز شود.

مدیرعامل مترو تبریز، در جلسه شورای شهر با تشریح وضعیت عملیات عمرانی و بدهی های کلان موجود، خواستار مجوز برداشت تسهیلات شد و افزود: شورای شهر باید این اجازه را بدهد. باید حداقل 1000 میلیارد ریال تامین شود. «کوروش شفیعی ایرانی نژاد» معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی مترو تبریز نیز گفت: مبلغ فاینانس 420 میلیون دلار بود که با احتساب هزینه های جاری به 517 میلیون و 850 هزار دلار می رسد. دولت امسال 370 میلیارد ریال در نظر گرفته است که بسیار ناچیز می باشد و در صورت دریافت فاینانس 10 کیلومتر از خط 2 مترو کار خواهد شد و بقیه نیز از محل اعتبارات دولتی تکمیل می شود.

به گفته وی با فاینانس مورد نظر 20 هزار میلیارد ریال به مترو تبریز تزریق می شود. محمد اشرف نیا رئیس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورا نیز از موافقت وزارت کشور برای بازپرداخت فاینانس خط 2 مترو خبر داد و افزود: برای احداث یک کیلومتر از خط 2 مترو تبریز به 2250 میلیارد ریال نیاز است که با قرارداد فاینانس این رقم به 1810 میلیارد ریال کاهش می یابد.