آرشیو شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۹۷
شهرستان ها
۷

ماهانه 2/5 مدرسه خیرساز در یزد راه اندازی می شود

یزد- خبرنگار کیهان: در هر ماه خیرین مدرسه ساز یزدی دو و نیم مدرسه تحویل آموزش و پرورش می دهند.

عباسعلی دانافرد مدیرکل آموزش و پرورش استان با اعلام این خبر گفت: بالغ بر 2300 نفر در زمینه مدرسه سازی و احداث کلاس و نمازخانه در استان یزد فعال می باشند.

رئیس مجمع خیران مدرسه ساز استان یزد نیز اظهار داشت: دولت باید سهم خود را در مدرسه های مشارکتی یزد پرداخت کند تا مدارس تکمیل شود.

امیرحسین رادمنش با اشاره به اینکه خیران سهم 50 درصدی خود را در مدرسه های مشارکتی پرداخت کرده اند، گفت: مدارس دولتی نیمه تمام اصلا وجود خارجی ندارد و در هر مدرسه نیمه کاره ای که در سطح استان وجود دارد، خیران پای کار آمده و مدرسه را تکمیل کرده اند.

وی افزود: مدارس نیمه کاره در واقع برخی مدارس مشارکتی هستند که آمار آنها به 42 مورد رسیده است و در این مدارس خیران سهم 50 درصدی خود را تکمیل کرده اند و منتظر پرداخت سهم دولت هستند تا بتوان از مدارس بهره برداری کرد.

رئیس مجمع خیران مدرسه ساز استان یزد با اشاره به اینکه دولت برای تکمیل این مدارس باید 50 میلیارد تومان پرداخت کند، خواستار پرداخت هرچه سریعتر این مبلغ از سوی دولت شد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر 10 هزار کلاس درس در استان یزد وجود دارد که 45 درصد از این میزان نیازمند بازسازی است و برای بازسازی آنها به 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

این گزارش حاکیست: معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان یزد نیز از راه اندازی پایگاه های مطالعاتی در همه مدارس استان یزد خبر داد.

محمود زارع با اشاره به اینکه استان یزد 24 سال صدرنشین کنکور سراسری بوده است، اظهار داشت: کسب این رتبه براساس ارزیابی های کمی و کیفی انجام شده است.

وی از جمله این ارزیابی ها به تعداد قبول شدگان یزدی نسبت به کل قبول شدگان کنکور سراسری، طراز نمره شرکت کنندگان یزدی نسبت به کل شرکت کنندگان، طراز نمره قبول شدگان یزدی نسبت به کل قبول شدگان و... اشاره کرد.