آرشیو شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۹۷
شهرستان ها
۷

معاون وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی: جلوگیری از بروز اپیدمی در مناطق زلزله زده ضروری است

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به آغاز فصل گرما در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت: جلوگیری از بروز اپیدمی در این مناطق نیازمند همکاری دستگاه های اجرایی است.

علیرضا رئیسی در جلسه ستاد بازسازی استان با حضور استاندار در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه افزود: از زمان وقوع زلزله تاکنون هیچ گونه اپیدمی در این مناطق نداشته ایم.

وی با اشاره به اینکه گرمای هوا به دنبال خود بیماری هایی دارد، گفت: وجود نخاله های ساختمانی در شهرها و مناطق زلزله زده یکی از محل های تجمع جوندگان موذی و حشرات است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وجود پشه به عنوان ناقل بیماری سالک در محل تجمع نخاله ها را یکی از نگرانی ها در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه دانست و گفت: این نخاله ها باید به سرعت جمع آوری شود.

وی همچنین روان آب ها، فاضلاب و سگ های ولگرد را از دیگر تهدید کنندگان سلامت مردم در مناطق زلزله زده استان دانست.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در صورت بروز اپیدمی در مناطق زلزله زده بیمارستان های استان کرمانشاه ظرفیت پذیرش بیماران را ندارند.

وی همچنین خواستار اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از قطعی برق در مناطق زلزله زده شد و اظهار کرد: قطعی برق می تواند به بروز بیماری هایی از جمله مسمومیت غذایی منجر شود.