آرشیو شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۹۷
ورزشی
۹

از پیام تبریک معاون وزیر ورزش تا حذف خبر از خروجی سایت

بزرگ نمایی فدراسیون اسکیت برای رکوردی که شکسته نشد!

در شرایطی که فدراسیون اسکیت خبر ثبت رکورد جهانی اسکیت بازان ایرانی در مسابقات داخلی و انتخابی تیم ملی را به گونه ای اغراق آمیز بازتاب داده بود مجددا مسئولان این فدراسیون برای رفع سو تفاهم های انجام شده متنی را منتشر کردند و تنها از دو ورزشکار تشکر کردند.

فدراسیون اسکیت چند روز گذشته با اغراق و بزرگنمایی خبری با مضمون شکسته شدن رکورد دنیا در ماده فری استایل توسط ترانه احمدی و رضا لسانی منتشر کرد.

هر چند این دو ورزشکار موفق شدند که رکورد خوبی را در مسابقات انتخابی تیم ملی به ثبت برسانند اما این رکوردها در فدراسیون جهانی ثبت نمی شد. با این وجود فدراسیون اسکیت به گونه ای اغراق آمیز و با تیتر «رکورد دنیا شکسته شد» خبر را روی سایت خود قرار داد. در صورتیکه از ابتدا هم مشخص بود این مسابقات جنبه رسمی نداشته و نمایندگان فدراسیون جهانی یا نمایندگان وادا در این مسابقات حضور ندارند.

حتی در متن خبر فدراسیون در ابتدا آمده بود که رضا لسانی در ماده فری استایل توانسته رکورد پدرام رنجبر وکیلی اسکیت باز ایرانی الاصل اتریشی را بشکند که البته بعد از نشر خبر توسط برخی رسانه ها این قسمت از خروجی فدراسیون حذف شده است. این خبر از سوی فدراسیون اسکیت به گونه ای منتشر شد که برخی رسانه ها نیز به آن پرداختند. حتی محمدرضا داورزنی معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان نیز در پیامی در کانال تلگرامی خود این رکوردشکنی را تبریک گفت.

بعد از سه روز که از انتشار این خبر گذشت کانال خبری فدراسیون متنی را برای رفع سو تفاهمات انجام شده منتشر کرد که در آن شرایط ثبت رکورد در فدراسیون جهانی را توضیح داده است و در آن تاکید شده که این رکوردها در فدراسیون جهانی ثبت نخواهد شد و کماکان در اختیار پدرام رنجبر وکیلی است.

ثبت رکورد بالا در هر رشته ورزشی توسط ورزشکاران جوان باعث بالا رفتن انگیزه خواهد شد، اما بازتاب اغراق آمیز این گونه خبرها و بعد از آن تکذیبش برای ورزشکاران عواقب خوبی نخواهد داشت. اکنون باید مشخص شود که هدف فدراسیون اسکیت از بازتاب اینگونه خبرها برای چیست؟ خبری که منجر به ارسال تبریک و تهنیت از سوی معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان می شود. از طرفی چرا باید مسئولان وزارت ورزش بدون توجه به درستی و صحت خبر آن را منتشر کنند؟