آرشیو شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۹۷
ورزشی
۹

خواندنی از ورزش ایران

* بابک اسدی پس از تمرین با کشتی گیران ناشنوا دچار حمله قلبی شد. بابک اسدی پیشکسوت کشتی و رئیس انجمن کشتی ناشنوایان در تمرینات تیم ملی ناشنوایان برای حضور در مسابقات جهانی حاضر شده و به تمرین با کشتی گیران ناشنوا پرداخت اما پس از تمرین دچار حمله قلبی شد تا در بخش مراقبت های ویژه یکی از بیمارستان های تهران بستری شود. بابک اسدی از چهارشنبه شب در کما به سر می برد. رسول خادم، امیر خادم، علیرضا حیدری، حسن حمیدی، غلامرضا محمدی و شماری از پیشکسوتان و قهرمانان ورزش و اهالی لرستان با حضور در بیمارستان جویای احوال اسدی شدند.

* مسعود خلیلی رئیس فدراسیون سوارکاری درباره برگزاری نشست فدراسیون سوارکاری آسیا و اقیانوسیه در تهران گفت: برای اولین بار جمهوری اسلامی ایران میزبان فدراسیون آسیایی سوارکاری در تهران بود.اتفاقات خوبی در این نشست آسیایی و اقیانوسیه رخ داد که یکی از مهم ترین مسائل تغییر در اساسنامه فدراسیون سوارکاری بود. خلیلی ادامه داد: امسال 5 میزبانی از مسابقات بین المللی خواهیم داشت و در حاشیه این اجلاس تفاهم نامه هایی هم در این باره امضا شد تا بتوانیم برای مسابقات بین المللی هم سوارکارمان را اعزام کنیم. وی در ادامه افزود: قطعا حضور ایران در مسابقات آسیایی جاکارتا بسیار جدی خواهد بود و ما در این باره برنامه ریزی فراوانی را انجام دادیم.

* با پیگیری های بعمل آمده پذیرش تیم های اعزامی کشورمان به رقابت های دانش آموزی مراکش انجام شد. حبیب اله اخلاقی سرپرست تیم های کشتی دانش آموزی کشورمان با تایید این خبر گفت: با پیگیری های بابویی رئیس فدراسیون دانش آموزی کشورمان و همکاری رئیس فدراسیون جهانی ورزش دانش آموزی و مسئولان آموزش و پرورش کشور مراکش، مسئولان برگزاری مسابقات پذیرش تیم های کشورمان در این رقابت ها را انجام دادند. بر این اساس تیم کشتی فرنگی دانش آموزی کشورمان امروز برای حضور در این مسابقات به روی تشک می رود و اعضای تیم آزاد نیز روزهای یکشنبه و دوشنبه (16 و 17 اردیبهشت) رقابت های خود را برگزار خواهند کرد.