آرشیو یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۶۷۷۲
ایران زمین
۱۹

اتباع ترکیه و جمهوری آذربایجان، 60 درصد گردشگران خارجی آذربایجان شرقی

60 درصد گردشگران خارجی ورودی به آذربایجان شرقی را اتباع کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان تشکیل می دهند.

«فرشاد رستمی»، معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی درگفت و گو با ایرنا، مجموع گردشگران ورودی به این استان در سال 96 را 4میلیون و 300 هزار نفر اعلام کرد که از این تعداد 530 هزار نفر را گردشگران خارجی تشکیل می داد.

رستمی ادامه داد: آمار مربوط به فراوانی نفر- اقامت این تعداد گردشگر ورودی به این استان یک میلیون و 830 نفر - اقامت بود که از این رقم 243 هزار نفر- اقامت مربوط به گردشگران خارجی است. در نوروز امسال مجموع نفر- اقامت حوزه گردشگری آذربایجان شرقی 460 هزار و 440 نفر - اقامت بود که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 40 درصدی را تجربه کرد. مجموع تعداد گردشگران خارجی ورودی به استان طی تعطیلات نوروزی 2هزار و 165 نفر بود که این تعداد از 27 اسفند سال 96 تا 13 فروردین امسال وارد آذربایجان شرقی شده و با اقامت در این استان از آثار و ابنیه های تاریخی دیدن کرده اند. این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 17 درصدی داشته است، در همین مدت در سال گذشته یک هزار و 850 نفر گردشگر خارجی از کشورهای مختلف وارد استان شده بود.

رستمی، علاوه بر کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان، گردشگران کشور عراق و برخی از کشورهای اروپایی را جزو بیشترین فراوانی ورودی گردشگر خارجی به آذربایجان شرقی بیان کرد.