آرشیو یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۴۰۸۰
سیاست
۳

فضای مجازی

صدا و سیما خسرو آواز ایران را سانسور کرد

علی مطهری، نایب رییس مجلس با انتشار عکسی از محمدرضا شجریان در اینستاگرام توضیحاتی درباره سانسور بخشی از حرف های خود در برنامه کاردان ها را منتشر کرد. مطهری در اینستاگرام نوشت: «در برنامه کاردان ها که روز جمعه بعدازظهر باز پخش شد، آنجا که مجری برنامه جناب آقای کاردان از من درباره موسیقی سنتی و پاپ سوال کرد و اینکه صدای کدام یک از خوانندگان را می پسندی بنده نام چند تن از خوانندگان سنتی و در راس آنها آقای شجریان را ذکر کردم ولی صدا و سیما نام ایشان را حذف کرد.

این کار را صحیح نمی دانم. اگر ما به یک موضع سیاسی آقای شجریان در فضای هیجانی سال 88 انتقاد داشته باشیم نباید آن را به همه عرصه ها سرایت دهیم. اینها را سختگیری های بیجا می دانم. جالب است که چند روز پیش این مطلب را به آقای دکتر علی عسکری، رییس سازمان صدا و سیما گفتم: ایشان گفت من هم این کار را درست نمی دانم.»

حمایت رمضان زاده از ظریف

«در این شرایط حمایت از ظریف را وظیفه خود می دانم. نباید او را تنها گذاشت.» عبدالله رمضان زاده، سخنگوی دولت اصلاحات با انتشار توییت فوق از محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان حمایت کرد. گفتنی است در روزهای اخیر وزیر امور خارجه دولت دوازدهم مورد انتقاد و گهگاه توهین برخی کاربران قرار گرفته است که همین موضوع سبب شکل گیری پویشی مردمی برای حمایت از محمدجواد ظریف شده است.

انتقاد جلیلی از محدودیت فضای مجازی

سعید جلیلی، فعال سیاسی اصولگرا روز گذشته با انتشار ویدیویی از سخنرانی خود در نشست سالانه بسیج دانشجویی که در مرداد ماه 95 برگزار شده بود از فیلترینگ تلگرام و همچنین ایجاد محدودیت در فضای مجازی انتقاد کرد. جلیلی نوشت: «فضای مجازی عرصه ای برای ایجاد شغل است مسوولان پاسخ دهند چرا از این ظرفیت برای اشتغالزایی استفاده نمی کنند؟!»