آرشیو یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۶۷۷۲
اقتصادی
۵

معاون وزیر راه و شهر سازی مطرح کرد

افزایش دوره باز پرداخت تسهیلات مسکن در بافت فرسوده از 12 به 15 سال

معاون وزیر راه و شهر سازی و رئیس سازمان باز آفرینی شهری ایران از افزایش دوره باز پرداخت تسهیلات در محلات باز آفرینی شهری از12 سال به 15 سال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازآفرینی شهری ایران، هوشنگ عشایری با اعلام این خبر گفت: براساس پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و با تصویب و ابلاغ شورای پول و اعتبار، نرخ بهره تسهیلات خانه یکم در بافت های ناکارآمد شهری از 8 درصد به 6 درصد کاهش و دوره باز پرداخت آن از 12 سال به 15 سال افزایش تغییر پیدا کرد.

وی افزود: برهمین اساس کسانی که در بافت های ناکارآمد شهری درکلان شهرها تسهیلات 80میلیون تومانی دریافت می کردند می بایست با نرخ سود 8 درصد و دوره باز پرداخت 12 سال و قسط ماهیانه 865 هزار تومان اقساط را باز پرداخت نمایند که براساس مصوبه جدید شورای پول و اعتبار نرخ بهره تسهیلات به 6 درصد کاهش و دوره باز پرداخت به 15 سال افزایش و مبلغ قسط هم به میزان 675 هزار تومان شده است.

عشایری در ادامه شرط خانه اولی را در بافت های ناکارآمد شهری الزامی ندانست و در ادامه اظهار داشت: بر اساس دستور ریاست محترم جمهوری، زوج های جوان در تامین مسکن در بافت های نارکارآمد شهری در اولویت استفاده از تسهیلات هستند.