آرشیو یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۶۷۷۲
سیاسی
۳

کدخدایی: لایحه جامع انتخابات بزودی نهایی می شود

سخنگوی شورای نگهبان گفت: جلسه مشترک کارشناسان این شورا با نمایندگان مجلس برای نهایی کردن لایحه جامع انتخابات این هفته برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، عباسعلی کدخدایی روز شنبه در نشست خبری در مورد لایحه جامع انتخابات افزود: رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس اعلام کرد که بررسی کارشناسی در این زمینه انجام شده است.وی افزود: بر این اساس بنا شده این هفته جلسه ای با حضور کارشناسان شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی برگزار و در مورد متن نهایی که هم اکنون در مرحله کارشناسی است، اعلام نظر شود.

سخنگوی شورای نگهبان اظهار امیدواری کرد بزودی شاهد ارائه لایحه یا طرح جامع انتخابات برای بررسی در مجلس باشیم.کدخدایی در پاسخ به این سوال که آیا شورای نگهبان به رجل سیاسی، شاخص های دیگری اضافه کرده است، پاسخ داد: نظر این شورا پیش از این اعلام شده و مطلب جدیدی مطرح نیست.

وی همچنین درمورد اینکه آیا در بحث رجل سیاسی موضوع جنسیت و حضور زنان مطرح شده است؟ گفت: همان مطلبی که پیش از این گفته ام مطرح است و مطلب جدیدی وجود ندارد، باید ببینیم قوانین چه وضعیتی پیدا می کنند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره آمادگی شورای نگهبان درباره انتخابات مجلس آینده اظهارداشت: تا سال 98 زمان انتخابات بعدی فاصله زیادی است، شما به پیشواز رفته اید. شورای نگهبان فعلا کار خاصی انجام نمی دهد و اقدامات و آمادگی ها طبق روال انجام می گیرد.

کدخدایی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه یکی از حقوق دان ها گفته باید فیلتر تلگرام به تصویب مجلس برسد و نباید دادستان در این زمینه اعلام نظر می کرد، توضیح داد: شورای نگهبان پیشنهاد خاصی در این زمینه ندارد، اگر مصوبه ای تقدیم شورای نگهبان شود درباره آن اعلام نظر می کنیم اما هر حقوقدانی می تواند نظر خودش را اعلام کند. وی همچنین درباره لایحه پالرمو گفت:آنچه در متن لایحه پالرمو دیدیم فراتر از یک اشکال تایپی بوده است و ما آن را به مجلس شورای اسلامی اعلام کردیم.