آرشیو یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۰۹۸
فرهنگ: ادبیات و هنر
۱۰
عطف (دو)

نقدهای آقای قصه گو در نمایشگاه کتاب

قصه گوی ظهر جمعه با یک اثر دو جلدی که توسط نشر کتابستان معرفت منتشر شده، با نمایشگاه بین المللی کتاب تهران همراه شده است. این بار محمدرضا سرشار برای مخاطبانش قصه یا اثر داستانی تدارک ندیده بلکه مجموعه ای از نقدهایش درباره رمان های ایرانی و خارجی را به نمایشگاه آورده است. تازه ترین کتاب محمدرضا سرشار، مجموعه ای از نقدهای شفاهی در مورد مطرح ترین رمان های ایران و جهان است که با حضور محمدرضا سرشار در قالب یک برنامه تلویزیونی در شبکه چهار سیما طرح شده است. اجرای این برنامه ها را سرشار به عهده داشت و در هر قسمت از برنامه، منتقد متفاوتی مهمان بوده است این مهمان و محمدرضا سرشار درباره رمان های ایرانی و برخی آثار خارجی با هم گفت وگو می کردند که حالا نتیجه این گپ و گفت ها در دو جلد به بازار آمده است.

در بخش رمان های ایرانی پل معلق، باده کهن، آنک آن یتیم نظر کرده، تاوان عشق، روی ماه خداوند را ببوس، چراغ ها را من خاموش می کنم، بامداد خمار، جایی دیگر، غیرقابل چاپ، عشق سال های جنگ و در آفاق نفس، نقد و بررسی شده و در بخش خارجی نیز رمان های دنیای سوفی، شوخی، خوشه های خشم، جنایت و مکافات، قصر، مرد معلق

راز فال ورق، بادبادک باز، دنیای تئو، کوری و کیمیاگر مورد نقد و تحلیل قرار گرفته است.

جلد اول این کتاب که به رمان های خارجی اختصاص دارد و در 351 صفحه و جلد دوم که رمان های ایرانی در آن بررسی شده، در 383 صفحه منتشر شده است. علاقه مندان به تهیه کتاب های این نشر می توانند به شبستان مصلی (بخش ناشران عمومی) راهروی 22 غرفه 5 مراجعه کنند و تا 22 اردیبهشت هم بیشتر فرصت ندارند.