آرشیو یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۰۹۸
صفحه آخر
۲۰
خبرچین/ مروری بر مهم ترین اخبار دیروز

«محرمانه نداریم»؛ یک هشتگ و هزار کنایه!

خب خدا را شکر حالا که همه باور دارند «محرمانه نداریم»، خوب است که خیلی همه با هم شفاف باشیم. مثلا این شایعه دیدارهای غیررسمی وزیر خارجه ما با وزیر خارجه قبلی آمریکا ماجرایش چیست یا توافقاتی که میگویند دولت با پاول دوروف داشته است چه بوده یا اینکه اصلا این پرونده های فساد برخی از اطرافیان مقامات مسئول به کجا رسید؟ اینها همه هیچ، نامهای که میگویند روحانی علیه تلگرام نوشته و برخی نماینده ها دیدهاند حکایتش چه بوده است؟ کاربران در فضای مجازی با این هشتگ، هزار و یک کنایه و لطیفه ساختهاند. این «محرمانه نداریم» هم از آن حرفهاست که گفتنش آسان است، اما عمل به آن کار را سخت میکند.

نکته جالب درباره برخی دعواهای سیاسی این است که حسابی حواسها را از مشکلات اصلی مردم پرت میکند. مثلا اینکه سکه از مرز دو میلیون تومان گذشته و فقط در یک روز 115هزار تومان گران شده، موضوع مهمی نیست، چون موضوع مهم این است که ماجرای فیلتر تلگرام چیست. البته این حربه ها برای اینطرف و آنطرفی بردن افکارعمومی چند وقتی است دیگر جواب نمیدهد.

و آخر اینکه گزارش سانچی هم آماده شد. درست مثل خیلی دیگر از گزارشهای حوادث، قرائت و بایگانی میشود. در این پرونده هم گویا «خطای انسانی» عامل سانحه معرفی شده. باز هم درست مانند پرونده برخی سقوطهای هوایی و فجایعی دیگر. گویا در این سانحه، کشتی کریستال چینی و کشتی سانچی آنقدر هر دو سربهزیر بودهاند که اصلا متوجه هم نشده و بههم خورده اند!