آرشیو دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۶۷۷۳
فرهنگی
۲۲

روی خط خبر

دیدار رئیس کتابخانه ملی با مراجع قلم

اشرف بروجردی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران طی دیداری با مراجع تقلید قم، ضمن بیان گزارشی از وضعیت فعلی این مجموعه فرهنگی، از علما خواست تا توصیه هایشان را درباره سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران مطرح کنند. بروجردی در این سفر یک روزه از بیت امام خمینی که حالا تبدیل به موزه شده نیز بازدید کرد. او ضمن حاضر شدن در کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی از برخی نسخ خطی کهنی که در این کتابخانه نگه داری می شود هم دیدن کرد.

انصراف «یرماغ» از جشنواره تئاتر دانشجویی

مریم محمدی کارگردان و نویسنده «یرماغ»، نمایش برگزیده جشنواره بین المللی تئاتر دانشجویی از اجرای نمایشش در این جشنواه انصراف داد. نمایش «یرماغ» قرار بود یکشنبه 16 اردیبهشت در سالن اصلی تالار مولوی به عنوان یکی از نمایش های برگزیده این جشنواره اجرا شود.

اکران«برسد به دست آقای بنان»

فیلم مستند «برسد به دست آقای بنان» به کارگردانی زهره محقق در گروه سینمایی «هنر و تجربه» اکران می شود.موضوع این مستند 87 دقیقه ای، زندگی شخصی و هنری غلامحسین بنان، استاد نامدار و خلاق آواز ایران است.

رمبوی جدید با استالونه

پس از سال ها صحبت درباره ساخته شدن یک فیلم دیگر از «رمبو» به نظر می آید این بار ساخت ادامه ای از آن قطعی شده باشد.سیلوستراستالونه فیلم «رمبو 5» را می سازد و اعلام کرده هم اکنون خودش در حال نوشتن فیلمنامه آن است.

پیشنهاد ایجاد موزه آثار شهرام ناظری

عظیم بابایی، شهردار منطقه 6 در دیدار با شهرام ناظری، خواستار ایجاد موزه آثار وی شد و پیشنهاد داد تا ملک ایشان در منطقه 6 برای این منظور در نظر گرفته شود.

رونمایی آلبوم موسیقی «به وقت شام»

آلبوم موسیقی متن فیلم سینمایی به وقت شام در 22 قطعه با هنرمندی کارن همایونفر امروز، دوشنبه 17 اردیبهشت با حضور ابراهیم حاتمی کیا، کارن همایونفر و جمعی از اهالی سینما و موسیقی در پردیس کورش رونمایی می شود.