آرشیو دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۶۷۷۳
سیاسی
۲۱

آیین نامه اجرایی تهیه فهرست رسمی دارویی ایران به تصویب هیات وزیران رسید

هیات وزیران در جلسه عصر یکشنبه خود به ریاست معاون اول رئیس جمهوری، آیین نامه اجرایی مربوط به تهیه فهرست رسمی دارویی ایران بر اساس نظام دارویی ملی کشور را به تصویب رساند.

به گزارش ایرنا، به موجب این آیین نامه، کارگروه بررسی و تدوین فهرست دارویی ایران به منظور تهیه فهرست یاد شده، در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (سازمان غذا و دارو) تشکیل می گردد.تصمیم گیری در مورد درخواست های اضافه شدن و یا حذف داروها از فهرست دارویی ایران و نیز تعیین و روزآمد کردن فهرست رسمی دارویی ایران شامل داروهای بدون نسخه و داروهای بیماری های نادر از جمله وظایف کارگروه یاد شده است. دولت همچنین سازمان غذا و دارو را موظف کرد با استفاده از کلیه روش های اطلاع رسانی از جمله انتشار و یا توزیع الکترونیکی فهرست رسمی دارویی ایران تمامی انجمن های علمی و شاغلان حرف پزشکی رابه نحو مقتضی در جریان آخرین تغییرات فهرست قرار دهد.

هیات وزیران همچنین با هدف اجرای تکلیف قانونی مقرر در قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث را در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه، آیین نامه اجرایی این قانون را به تصویب رساند. به موجب آیین نامه مذکور، شرکت بیمه متقاضی فعالیت در رشته بیمه شخص ثالث جهت اخذ مجوز فعالیت در این رشته باید به تشخیص بیمه مرکزی واجد شرایط باشد. همچنین بیمه مرکزی موظف است ضوابط و اطلاعات مربوط به صدور، لغو، تعلیق یا ابطال مجوز فعالیت هر یک از شرکت های بیمه در رشته شخص ثالث را به صورت مستمر در پایگاه اطلاع رسانی خود جهت اطلاع عمومی منتشر کند. هیات وزیران به منظور تعیین ساز و کار اجرای احکام مندرج در برنامه ششم توسعه، آیین نامه اجرایی مربوط به ساماندهی بدهی های دولت را به تصویب رساند. دولت همچنین با هدف افزایش اثر بازدارندگی مجازات های در نظر گرفته شده در قانون صید و شکار، با افزایش مجازات نقدی جرایم مندرج در قانون یاد شده موافقت کرد.