آرشیو سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۶۷۷۴
سیاسی
۲۱

وزیر کشور: عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر رضایتبخش نیست

وزیر کشور در نشست فصلی شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور گفت: بحث اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر جزو اولین آسیب هایی است که مقام معظم رهبری در جلسات اجتماعی به آن اشاره کردند.

به گزارش ایلنا، رحمانی فضلی افزود: معتقدم عملکرد ما در طول چهار سال گذشته در ستاد مبارزه با مواد مخدر رضایتبخش نبوده، چراکه نتوانستیم یک جهش و حرکت عظیم و نهضت عمومی و سد محکم در مقابل این موضوع ایجاد کنیم. ما به عنوان متولی ستاد باید از دستگاه های مربوطه بازخواست کنیم. ستاد اگر در حوزه اجتماعی کردن موفق نبوده، مستلزم بازنگری در برنامه هاست.

وی ادامه داد: در سال گذشته در حدود 809 تن مواد مخدر کشف و ضبط شده است. اگر این 809 تن مواد روزانه یک گرم توسط معتادان مصرف شود یعنی ما مصرف یک سال معتادان را کشف و ضبط کردیم اما باز هم معتادان مصرف می کنند پس یعنی همین مقدار یا بیشتر مواد وارد کشور و در دسترس مصرف کنندگان قرار گرفته و اگر آن مقدار کشف وارد جامعه می شد، یا دو برابر مصرف می کردند یا افراد بیشتری به اعتیاد روی می آوردند. وزیر کشور افزود: آیا ما نمی توانستیم مقدار کشفیات را افزایش بدهیم؟ این مواد از در و دیوار همین کشور وارد شده است چرا نتوانستیم در مرزها کنترل بیشتری داشته باشیم. وی با بیان اینکه همه دستگاه هایی که در حوزه مبارزه با مواد مخدر فعالیت می کنند، اقدامات و فعالیت های دیگری نیز انجام می دهند، گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر به عنوان متولی این موضوع باید به دستگاه های مرتبط اعلام کند که موضوع مبارزه با مواد مخدر باید در عمل نیز جزو اولویت های دستگاه ها باشد. سیاست ها مشخص شده است و هیچ شک و شبهه ای در این میان وجود ندارد اما در عمل نباید ملاحظه کاری صورت بگیرد متاسفانه برخی گزارش ها سراسر ملاحظه کاری است. اگر نمی توانید گزارش های دقیق و درست بدهید، به صورت محرمانه و خیلی محرمانه و بدون ملاحظه کاری به ما گزارش دهید. نمی دانم چطور درگیر یک سلام و علیک و میز هستیم و اینقدر با ملاحظه رفتار می کنیم.

وزیر کشور همچنین با بیان این که «درمورد برجام به پیمان و تعهد خود وفاداریم»،نیز گفت: ماندن یا رفتن آمریکا برای ما موضوعیت مستقل ندارد.