آرشیو سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۴۳۲۲
خودرو
۱۶

رویداد

آمار کیفی خودروهای سنگین

ایسنا: گزارش ارزیابی کیفیت خودروهای سنگین تولیدی در فروردین امسال منتشر شد. براساس این گزارش در گروه کشنده های تولیدی، چهار کشنده ولوو FH500، اسکانیا G410، ولوو FH460 و ولوو460 FM چهار ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده اند. اما کشنده فاوJ6 همچنان در پایین ترین سطح کیفی قرار داشته و تنها یک ستاره را کسب کرده است. در گروه کامیون ها نیز کامیون ایسوزو M75 معادل چهار ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده است. از سوی دیگر، کامیون بنز WH همچنان در پایین ترین سطح کیفی قرار داشته و تنها یک ستاره کیفی را کسب کرده است. اما در گروه کامیونت ها نیز دو کامیونت ایسوزو N85 و ایسوزو K75چهار ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده اند. کامیونت فاو نیز دارای دو ستاره کیفی است. در گروه اتوبوس ها نیز اتوبوس بین شهری اسکانیا 4212 مارال دارای سه ستاره کیفی است. در مدل ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی این محصولات بسته به کیفیت خود یک تا پنج ستاره کسب می کنند. یک ستاره پایین ترین و پنج ستاره بالاترین سطح کیفی را نشان می دهد.

وزیر صنعت حامی واگذاری سهام خودروسازان است

شاتا: معاون امور صنایع وزیر صنعت با تاکید بر اینکه وزیر صنعت حامی واگذاری سهام خودروسازان است، گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنان از خصوصی سازی و واگذاری سهام شرکت های خودروسازی سایپا و ایران خودرو حمایت می کند وبرخی مطالب منتشر شده در رسانه ها مبنی بر خلاف این موضوع صحت ندارد.

محسن صالحی نیا افزود: خبر برخی رسانه ها مبنی بر عدم امکان واگذاری سهام خودروسازان داخلی به ویژه ایران خودروی خراسان به بخش خصوصی از قول وزیر صنعت، معدن و تجارت صحت ندارد و آقای شریعتمداری همچنان بر واگذاری سهام دولتی خودروسازان بزرگ به بخش خصوصی تاکید دارد. صالحی نیا تصریح کرد: شرکتی مانند ایران خودرو خراسان تحت عنوان یکی از زیرمجموعه های ایران خودرو فعالیت می کند و ازلحاظ تولید و تامین، واردات، فروش و بازار به صورت یکپارچه از سوی ایران خودرو مدیریت می شود و در صورتی که به صورت کامل به بخش خصوصی واگذار شود ارتباطش با ایران خودرو قطع می شود و این گونه شرکت ها بعضا بعد از جدا شدن دیگر محصولی برای تولید ندارند.