آرشیو چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۶۷۷۵
فرهنگی
۲۲
گزارش

صدا و سیما انیمیشن های منتشر شده در «سروش» را می خرد

پارسا احمدی

نخستین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران به میزبانی استان همدان شامگاه 17 اردیبهشت ماه با معرفی آثار برتر و تقدیر از برگزیدگان به کار خود پایان داد. طبق اعلام دبیرخانه این جشنواره، بیش از هزار و101 اثر به این جشنواره ارسال شده بود که عمدتا شامل آثار تولید شده در مراکز استانی صداوسیما بود. از میان آثار دریافتی، 67 اثر برتر موفق شدند تندیس، دیپلم افتخار، لوح تقدیر و جوایز نقدی را از آن خود کنند.

هدف از برگزاری این جشنواره، حمایت از تولید انیمیشن های بومی عنوان شده است. صداوسیما به عنوان مشتری اصلی تولیدات انیمیشن سالانه نیازمند بیش از 5 هزار دقیقه تولیدات انیمیشنی است. راه اندازی جشنواره انیمیشن صداوسیما با هدف تقویت تولید انیمیشن در مراکز شهرستان صداوسیما صورت گرفته است و احتمالا در دوره بعدی جشنواره ملی پویانمایی، بخش انیمیشن های سینمایی نیز به این جشنواره افزوده خواهد شد.

عبدالعلی علی عسکری، رئیس سازمان صداوسیما در این مراسم از علاقه مندان به انیمیشن سازی خواست تا آثارشان را در پیام رسان سروش بارگذاری کنند و این وعده را داد که صداوسیما آثار برگزیده را خریداری می کند.

او با اشاره به نیاز صداوسیما به تولیدات انیمیشن، از افزایش 25 درصدی سرمایه گذاری این سازمان برای تولید انیمیشن خبر داد و با بیان اینکه پیام رسان سروش اکنون نزدیک به 10 میلیون کاربر دارد، گفت: علاقه مندان به ساخت پویانمایی نوید می توانند آثار پویانمایی 3تا 5 دقیقه تولید و در کانال پویانمایی پیام رسان سروش بارگذاری کنند. علی دارابی، معاون امور استان های سازمان صداوسیما نیز در این مراسم، با اشاره اهمیت تولید انیمیشن گفت: اگر به دنبال اشتغالزایی و رونق کسب و کار و صیانت از ارزش ها و فرهنگ ایرانی – اسلامی هستیم و می خواهیم کودکان و نوجوانان و خانواده سالم و توانمند برای امروز و فردای ایران را در عرصه رقابت و تعامل قدرتمند داشته باشیم، باید سرمایه گذاری و حمایت از پویانمایی را به عنوان یک رسالت خطیر و تاریخی مد نظر قرار دهیم.