آرشیو چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۴۰۸۳
سیاست
۳

فضای مجازی

تبلیغ مراسم به آتش کشیدن برجام

شهر مشهد دیروز باردیگر خبر ساز شد. عده ای در این شهر با انتشار پوستری با عنوان «به آتش کشیدن نمادین برجام در پاسخ به اهانت و پاره کردن برجام توسط مشاور ترامپ» در اینستاگرام و تلگرام از همشهریان خود خواستند تا در این مراسم حاضر شوند.

استقبال از اظهارات رییس قوه قضاییه

«نمی دانم چرا از شنیدن این بخش از فرمایش رییس محترم قوه قضاییه خیلی مشعوف شدم! ایشان فرمودند: حسب نص صریح قانون اساسی، قوه قضاییه مرجع رسیدگی به شکایات، تعدیات و دعاوی مردم بالاطلاق است»

در روزهایی که درپی فیلترینگ تلگرام با حکم بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه، برخی کاربران در فضای مجازی، انتقاداتی را نسبت به عملکرد قوه قضاییه مطرح کرده اند، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده مردم رشت در مجلس با نقل قولی از رییس قوه قضاییه، از اظهارات اخیر آیت الله آملی لاریجانی استقبال کرد.

واکنش به خود کشی سه دانش آموز

«در نظام آموزش و پرورش کشور چه ضعفی وجود دارد که 3 دانش آموز طی هماهنگی با هم اقدام به خودکشی می کنند؟ از وزیر آموزش و پرورش می خواهم علاوه بر توضیح در خصوص این اتفاق ناگوار، گزارشی از روند تغییرات شیوع آسیب های اجتماعی در دانش آموزان منتشر کند.» پروانه مافی، نماینده مردم تهران در مجلس با انتشار توییتی نسبت به خودکشی همزمان سه دانش آموز واکنش نشان داد. مافی با انتشار این توییت از وزیر آموزش و پرورش خواست تا گزارشی از روند آسیب های اجتماعی در مدارس به مجلس ارایه دهد.

شهردار من

«شهردارتهران باید افزون بر نیروی جوانی، نسبت به به کارگیری جوانان و زنان متعهد و متخصص در پست های مدیریت شهرداری تهران و بازسازی نیروی فکری در ساختار مدیریت شهری تهران باورمند و متعهدباشد.» محمدجواد حق شناس در صفحه شخصی خود در توییتر با انتشار توییتی با هشتگ شهردار من از ویژگی های شهردار مورد نظر خود نوشت. گفتنی است بر اساس انتخاب اعضای شورای شهر، شهردار جدید تهران از میان محسن افشانی و مکارم حسینی انتخاب خواهد شد.