آرشیو پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۶۷۷۶
فرهنگی
۲۲

همراه با نمایشگاه کتاب تهران

روشنای قلب و ذهن کودکان

روز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه نشست بررسی آثار مریم جعفری حصارلو در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، سرای اندیشه قلم با حضور آیت الله جعفری حصارلو نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و فرهاد درودگرکارگردان تئاتر و سینما و جمعی از چهره های فرهنگی برگزار شد. در ابتدا مریم جعفری درخصوص ویژگی های آثارش سخن گفت. وی بالاخص به کتاب «چراغ قلبت را روشن کن» تاکید کرد و گفت:«کتاب برایم چراغ راهنما است و برای همین هم به شکل یک چراغ، به کودکان هدیه می کنم. اما ادبیات من برای سخن گفتن با بزرگسالان فرق دارد. اولا استفاده از دو زبان و گسترش دامنه ادبیات انگلیسی برای خودم هم جالب است بنابراین سعی می کنم تا به انگلیسی هم بنویسم و دوم آنکه انسان دوستی را باید متذکر شد و دنیای هنر نمایشی بهترین روش برای چنین فریضه ای است.» در ادامه آیت الله جعفری به صورت موجز درباره ویژگی های ادبی و دینی که در روند تولید آثار نمایشی او به کار رفته، سخن گفت و در پایان فرهاد درودگر به صورت موجز به بررسی آثار این نویسنده پرداخت و گفت:«سال های سال است که او در دنیای ادبیات نمایشی و نویسندگی قلم می زند و من ایمان دارم که تلاش او بی نتیجه نخواهد بود.»

سووشون خوانی ایتالیایی ها

ترجمه ایتالیایی «سووشون» اثر سیمین دانشور با حضور سفیر ایتالیا، بلقیس سلیمانی رمان نویس ایرانی و یکی از اعضای تیم ترجمه در سرای ملل سالن بین الملل نمایشگاه کتاب رونمایی شد.

احتمال تمدید ساعت فعالیت نمایشگاه کتاب

مراسم اختتامیه سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ساعت 15 روز شنبه 22 اردیبهشت با حضور آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در سالن گلگشت مصلای امام خمینی(ره) برگزار می شود. طبق گفته امیرمسعود شهرام نیا قائم مقام سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به مهر، ممکن است ساعت فعالیت نمایشگاه کتاب تهران در روزهای پنجشنبه و جمعه با توجه به احتمال استقبال بیشتر مردم، حداقل 30 دقیقه تمدید شود.

بازدید رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران

به گزارش روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، اشرف بروجردی؛ رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، عصر چهارشنبه طی دو ساعت، از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بازدید و از غرفه های ناشرانی چون اطلاعات، کتابخانه مجلس شورای اسلامی، پارسه و ترجمان علوم انسانی دیدن کرد و با کتاب های تازه منتشرشده شان آشنا شد.