آرشیو دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۳۱۴۷
سیاست
۲

خبر

دیدار شمخانی با وزیر دفاع افغانستان

ایسنا: دبیر شورای عالی امنیت ملی، روز گذشته در دیدار با سپهبد طارق شاه بهرامی، وزیر دفاع افغانستان، ایجاد ثبات و امنیت در افغانستان و انهدام کامل گروه های تروریستی حاضر در این کشور را هدف مشترک تهران و کابل اعلام کرد و گفت: تروریسم تکفیری که متاسفانه مورد حمایت مادی و اطلاعاتی برخی کشورهای منطقه نیز قرار دارد، تهدیدی عمیق برای ملت ها و کشورهای اسلامی است و تنها با همکاری و اتخاذ رویکردهای مشترک می توان با آن مقابله کرد. علی شمخانی بر ضرورت تقویت نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی افغانستان برای ایفای نقش فعال در ایجاد صلح و امنیت در افغانستان تاکید کرد و افزود: تجربه کشورهای عراق و سوریه نشان می دهد آمریکا ریشه اصلی سازماندهی تروریست ها و ایجاد بی ثباتی و ناامنی در این کشورها بوده و برخی کشورهای مرتجع عربی نیز از این روند پشتیبانی مالی و تجهیزاتی کرده اند.

حکم اعدام برای متهمان حمله تروریستی به مجلس

ایرنا: رئیس دادگاه عمومی و انقلاب تهران از صدور حکم اعدام برای هشت نفر از عاملان حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی و حرم امام(ره) خبر داد. حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی گفت: هشت متهمی که جلسات دادگاه آنان در شعبه 15 دادگاه انقلاب تشکیل شد، به اتهام بغی و معاونت در افساد فی الارض مستوجب اعدام، به اعدام محکوم شدند. او افزود: شکات این پرونده و خانواده های معظم شهدا، شکایتی علیه آمریکا و عربستان مطرح کرده اند که در جای خودش رسیدگی خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه: هراسی از تحریم و تهدید نداریم

ایسنا: نماینده ولی فقیه در سپاه در واکنش به خروج آمریکا از برجام با تاکید بر اینکه از نظام استکباری آمریکا انتظاری جز این نمی رفت، گفت: ملت ایران هرگز از تحریم و تهدید هراس نداشته و با انسجام و وحدت در سایه هدایت های ولی فقیه، راه خود را برای پیشرفت انقلاب طی می کند. حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی افزود: خروج آمریکا از برجام برخلاف اصول و قواعد بین المللی و آداب رایج و متعارف دیپلماتیک، حیثیت و اعتبار نداشته کاخ سفید را بر باد داد و مردم این کشور را نزد جامعه بشری خجالت زده کرد. اعتماد به اروپا نیز اگر با هوشمندی و اخذ تضمین های عملی و ضمانت های اجرائی قطعی همراه نباشد، فرجامی جز اعتماد به آمریکایی ها نخواهد داشت.