آرشیو دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۱۰۵
فرهنگ: ادبیات و هنر
۱۰

ضمایر

او

اخیرا کتابی منتشر شده با عنوان «رخساره های ایران» که جاذبه های گردشگری ایران را یکجا گردآورده و آنها را با عکس هایی همراه کرده است. از این کتاب جمعه گذشته در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی شد؛ جایی که از چاوش هماوندی به عنوان برنده جشنواره عکس جاذبه های طبیعی ایران با حضور رجبعلی سالاریان که مولف کتاب است و همچنین مدیر روابط عمومی نمایشگاه کتاب قدردانی شد. عکس روی جلد کتاب «رخساره های ایران» را هم چاوش هماوندی ثبت کرده است.

او از عکاسان دغدغه مند حوزه محیط زیست است، البته در حوزه های مختلف خبری فعالیت می کند و بارها از او قدردانی شده است.

ما

در پی خروج آمریکا از برجام و تهدیدهای تازه و توخالی رئیس جمهور آمریکا علیه ایرانی ها، احمدعلی راغب سازنده سرود ماندگار «آمریکا ننگ به نیرنگ تو» نوشته ای را منتشر کرده است

متن این نوشتار به این شرح است: «به تازه کارهایی که بر خشم و نفرت ما طمع کرده اند، به آنان که راه گم کرده و ناخوانده، همسایه ما شده اند و به آنان که بیراهه را «راه» ما می خواهند، می گوییم رسم ما شانه خالی کردن از راه های سخت و ناهموار نیست. از پشت میز مذاکره یا از لابراتوارهای خشم غنی سازی شده، ما به راه خود ادامه خواهیم داد و دوباره این شما خواهید بود که باید راه فرارتان را پیدا کنید.»

آنها

هم اندیشی «ادب و اندیشه؛ از فردوسی تا خیام» در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار می شود.

آن طور که ایسنا خبر داده، این انجمن اعلام کرده به مناسبت 25 اردیبهشت روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و

28 اردیبهشت روز بزرگداشت حکیم عمر خیام، هم اندیشی «ادب و اندیشه؛ از فردوسی تا خیام» را برگزار می کند.

مراسم آنها روز دوشنبه 24اردیبهشت از ساعت 17 تا 19 و 30 دقیقه در تالار اجتماعات شهید مطهری انجمن واقع در خیابان ولی عصر(عج)، پل امیر بهادر، خیابان سرلشکر علی اکبر بشیری، شماره 71 برگزار می شود.