آرشیو سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۰۶
اخبار کشور
۳

بزرگ ترین کارخانه تولیدکیسه خون خاورمیانه به بهره برداری رسید

بزرگترین کارخانه تولید کیسه خون در خاورمیانه دیروز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در منطقه ویژه اقتصادی پیام استان البرز به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، این کارخانه با مشارکت کمپانی فرانسوی ماکوفارما و بخش خصوصی ایران با سرمایه 10 میلیون یورو و 500 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

بزرگترین کارخانه تولید کیسه خون خاورمیانه توانایی تولید 10 میلیون کیسه خون در سال را دارد.

400 نفر از متخصصین ایرانی و 50 متخصص فرانسوی در این کارخانه مشغول به فعالیت خواهند شد.

این کارخانه با جدیدترین فناوری دنیا در تولید کیسه های خون، جزو موسسات برتر تولیدکننده کیسه خون در دنیا به شمار می رود. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز در آیین افتتاح مرکز تولیدات کیسه خون خاورمیانه گفت:

امیدواریم هر چه زودتر به بازاریابی این تولیدات در جهان دست پیدا کنیم.

قاضی هاشمی با تاکید بر اهمیت حضور بخش خصوصی در پروژه های اقتصادی، یادآور شد: با رعایت استانداردها و حمایت و همکاری می توانیم تولیدات خود را ارتقاء دهیم.

مدیرعامل بزرگترین کارخانه تولید کیسه خون خاورمیانه گفت که برطرف کردن نیاز ایران در مرحله اول و در بلندمدت، صادرات به کشورهای همسایه از جمله عراق، ترکیه و پاکستان از مهم ترین اهداف احداث این کارخانه است.

میشل پیترشیا در آیین افتتاح بزرگترین کارخانه تولید کیسه خون خاورمیانه در منطقه ویژه اقتصادی پیام در البرز، افزود: سرمایه گذاری این پروژه از یک و نیم سال قبل آغاز شد که فاز اول آن احداث انبار و بسته بندی بود.

وی اضافه کرد: ساخت فاز دوم نیز که شامل تجهیزات اصلی آن بود دیروز آماده اولین تولید خود شد.

وی با بیان اینکه احداث این کارخانه از بزرگترین دستاوردهای شرکت فاکوفارما طی 40 سال گذشته بوده، اظهار داشت: این پروژه با همکاری متخصصان ایرانی انجام شده که می تواند تبدیل به یک الگو و نمونه شود.