آرشیو سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۱۰۶
اقتصاد
۴

واریز تدریجی مابقی سود سهام عدالت

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: در حال بررسی موارد حقوقی و اداری مربوط به نحوه واریز سود سهام عدالت مشمولین متوفی هستیم که تعیین تکلیف این دسته از مشمولان بعد از طی مراحل قانونی، مشخص خواهد شد.

سید جعفر سبحانی در گفت وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت سود سهام عدالت مشمولین متوفی بیان کرد: در حال تدوین و بررسی امور حقوقی و اداری در این زمینه هستیم و تدارک های لازم درخصوص نرم افزارها و بسترهای الکترونیکی نیز در این باره لحاظ خواهد شد.

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی تاکید کرد: در این زمینه تلاش خواهیم کرد در چند ماه آینده پس از فراهم آمدن زیرساخت های لازم، اطلاع رسانی مناسبی درخصوص نحوه تقسیم اصل سهام عدالت و سود آن میان وراث و همچنین مدارک موردنیاز انجام دهیم.

سبحانی با اشاره به واریز بیش از 3000 میلیارد تومان سود به حساب مشمولین گفت: حدود 3000 میلیارد تومان سود سهام میان بیش از 35 میلیون و 500 هزار نفر از مشمولانی که کد شبای خود را تا قبل از اوایل بهمن پارسال به سامانه سهام عدالت ارسال کرده بودند، توزیع شده است.

وی در این باره تصریح کرد: بین جمعیتی حدود سه میلیون و 400 هزار نفر سودی در حدود 282 میلیارد تومان تقسیم شده است.

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی خاطرنشان کرد: سود سهام مشمولانی که کد شبای آنها بعد از اوایل بهمن پارسال تا دهم اردیبهشت به سامانه سهام عدالت ارسال و هم اکنون تائید و تجمیع شده از مجموع 34 بانک حدود 26 بانک توزیع و هشت بانک دیگر نیز بتدریج واریز خواهد شد.