آرشیو سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۱۰۶
جامعه
۱۷

خط و نشان وزارت بهداشت برای متخلفان بازار دارو

سخنگوی وزارت بهداشت درباره برخی اظهار نگرانی ها مبنی بر کمبود برخی اقلام دارویی به دلیل نرخ ارز و خروج آمریکا از برجام، ضمن رد این موضوع گفت: تعدادی اندک می خواهند از شرایط سخت احتمالی، سوء استفاده کنند و از آب گل آلود ماهی بگیرند، اما قطعا با آنها برخورد قانونی می کنیم.

به گزارش ایسنا، ایرج حریرچی افزود: اولا ترامپ شش روز پیش تصمیمش را در خصوص خروج از برجام اعلام کرد و این تصمیم سه ماه دیگر اجرا می شود. حال برخی می خواهند از این وضعیت سوء استفاده کنند.

حریرچی ادامه داد: باید توجه کنند ما جلسات متعدد در این حوزه برگزار کرده ایم و رئیس سازمان غذا و دارو هم هر روز با بانک مرکزی و وزارت بهداشت جلسه دارد. در این شش روزه نه اقدامی برای واردات مواد اولیه انجام داده ایم و نه اتفاق جدیدی افتاده است. خوشبختانه بیشتر واردکنندگان و تولیدکنندگان دارو با ما به توافق رسیده اند.

وی تاکید کرد: البته در موارد جزئی می بینیم صحبت هایی مبنی بر کمبود اقلام دارویی یا تجهیزات پزشکی با استدلال های کاملا نادرست مطرح می شود. نمی شود با ارز 4200 تومانی جنسی را وارد کرد و بعد بخواهیم با قیمت بالاتر آن را بفروشیم. بنابراین در برخی موارد اعلام می شود ما باید دارو را جایگزین کنیم و آن را به قیمت جدید بفروشیم. کسی که با دلار مشخصی جنسی را آورده نمی تواند آن را با قیمت جدید بفروشد. این درحالی است که در ژاپن بعد از بروز سونامی، فروشندگان قیمت هایشان را کاهش دادند. در کشور ما که اتفاقی رخ نداده است.