آرشیو سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۱۰۶
فن آوری
۷

شکایت از اپل برای کیفیت کیبورد

یکی از مشکلات همیشگی مک بوک اپل کیبورد نامرغوبی است که حالا منجر به شکایت جمعی از کمپانی سازنده شده است. به گزارش جام جم و به نقل از دیجیاتو، کاربران مک بوک تاکنون به شکل های مختلف از پست وبلاگی و شبکه های اجتماعی گرفته تا ایجاد فروم و تهیه آهنگ و ویدئوی طنز سعی کرده اند اعتراض خود به کیفیت پایین کیبورد مک بوک را نشان دهند. در هفته های گذشته، هزاران نفر از این کاربران طوماری اعتراضی را امضا کرده بودند، با این حال به نتیجه مطلوب نرسیده و در نهایت به مراجع قضایی متوسل شده اند.

براساس شکایت مذکور که در دادگاه منطقه ای کالیفرنیا ثبت شده خریداران مک بوک و مک بوک پروهای مدل 2015 به بعد مجهز به کیبورد باترفلای با مشکلاتی از قبیل عدم پاسخگویی یا خرابی کیبوردها مواجه شده اند؛ با وجود این اپل تاکنون راه حلی برای آنها ارائه نکرده است. شرکت کوپرتینوی در سال 2015 کیبورد باترفلای را جایگزین ساختار قطاعی زیر هر کلید کرد که قرار بود میزان ثبات، پاسخگویی و سهولت استفاده از آن را افزایش دهد، برخی کاربران اما همان ساختار قدیمی را ترجیح می دهند.

مک بوک پرو جدید درست مثل دیگر لپ تاپ های تولید اپل، قابلیت تعمیرپذیری چندان مطلوبی ندارد و در صورت خرابی یا گیرکردن هر کدام از کلیدهای کیبورد، کاربران چاره ای جز سپردن آن به نمایندگی های مجاز نخواهد نداشت که در برخی موارد تا تعمیر آن یک هفته طول کشیده و هزینه ای بالغ بر 700 دلار را روی دست آنها می گذارد. در شکایت مذکور تاکید شده اپل باید اطلاعات کافی را از ساختار معیوب مک بوک افشا کرده و مبالغ دریافتی بابت تعمیر یا تعویض این دستگاه ها را به کاربران مرجوع کند. اپل هنوز نسبت به اقدام قضایی واکنشی نشان نداده اما بعید است براحتی تسلیم شاکیان شود.