آرشیو سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۱۰۶
سینمای ایران
۱۱
تذکر

اظهار نظر شخصی ممنوع

به گفته علی دهکردی، رئیس انجمن بازیگران خانه سینما، این مجموعه در واکنش به اتفاقات مختلف متناسب به اساسنامه رفتار می کند و در این صنف اظهارنظر شخصی جای واکنش صنفی را نمی گیرد.

علی دهکردی درباره لزوم حمایت خانه سینما از اعضای صنوف بیان کرد: تا آنجا که من شاهد هستم اعضای خانه سینما چه در مدیریت کلی و چه در صنوف به شکل مستقل، خارج از آنچه که اساسنامه ها برایشان تعریف کرده نمی توانند کاری کنند.

از همین رو واکنشی هم که نسبت به مسائل جاری و عمومی سینما نشان می دهند در همین حد است، یعنی در حدی است که اساسنامه برای آنها تعریف کرده است.

او درباره این که چرا صنوف خانه سینما در حد دادن بیانیه تبریک و تسلیت به امور سینمای واکنش دارند، توضیح داد: تشکلهای خارج از خانه سینما می توانند واکنش های متفاوت داشته باشند، اما خانه سینما و صنوف موظف هستند در حدودی که اساسنامه برای آنها تعریف کرده است فعالیت کنند و اگر غیر از این باشد، حرکت غیرحرفه ای و غیرصنفی محسوب می شود.

این بازیگر سینما با اعلام این که روسای صنوف نباید خارج از اساسنامه کاری انجام دهند، گفت: من به عنوان علی دهکردی می توانم نظر شخصی بدهم، ولی به عنوان کسی که مسئولیت صنفی دارم نمی توانم نظر خود را به جای صنف اعلام کنم. در موارد کلی اساسنامه و مجمع عمومی و... است که تصمیم می گیرد یک صنف چه رفتاری داشته باشد.

دهکردی افزود: به نظرم تاکنون هم خانه سینما و هم صنوف در حوزه تعریف شده اساسنامه خود توانسته اند خوب عمل کنند و در حوزه های صنفی حرکت های زیربنایی خوبی انجام شده و هنوز هم در حال انجام است. رئیس انجمن بازیگران اظهار کرد: به نظرم نباید توان فرهنگی را قربانی حواشی کاذب و اشتباه کنیم، چرا که اینها فقط سلایق محفلی و جناحی هستند و ما باید منافع و ایده های کلان را پیگیری کنیم.