آرشیو سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۱۰۶
جهان
۶

تکرار حملات انتحاری خانوادگی در اندونزی

در فاصله دو روز متوالی دو حمله انتحاری خانوادگی در اندونزی اتفاق افتاده است. این حملات روز نخست سه کلیسا را هدف قرار داده بود، اما دیروز حمله جدیدی با همان سبک و سیاق به یک مرکز پلیس صورت گرفت.

منابع خبری احتمال می دهند این نوع حملات بازهم در اندونزی تکرار شود. به گزارش رسانه ها، روز گذشته یکی از مقرهای پلیس اندونزی در شهر «سورابایا»، دومین شهر بزرگ این کشور هدف حمله انتحاری قرار گرفت که در پی آن دست کم هفت افسر پلیس کشته شدند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، فرانس بارونگ مانگرا، سخنگوی پلیس استان جاوه شرقی گفت: این انفجار ساعت 50/8 صبح به وقت محلی در مقر اصلی پلیس توسط مظنونانی که سوار بر یک موتورسیکلت بودند، صورت گرفت. روزنامه جاکارتا گلوب نیز گزارش داد: تصاویر منتشر شده از صحنه این رویداد نشان داد مهاجمان که به نظر می رسید یک خانواده هستند سوار بر موتورسیکلت به ایست بازرسی امنیتی مقر پلیس رسیده و سپس بمبی را منفجر کردند. سخنگوی پلیس جاوه شرقی گفت: در حال حاضر نمی توانیم تمامی جزئیات را شرح دهیم و همچنان در حال شناسایی قربانیان این رویداد هستیم. پلیس می گوید ارتباطاتی را میان حمله روز یکشنبه و دوشنبه پیدا کرده است. فرانس بارونگ مانگرا گفت: از همان مواد انفجاری که در حملات روز یکشنبه به سه کلیسا استفاده شده بود در این حمله نیز استفاده شده است. تاکنون هفت قربانی را شناسایی کرده ایم و همچنان در حال جمع آوری داده ها هستیم.

روز یکشنبه عوامل انتحاری وابسته به داعش حملات مرگباری را به سه کلیسا در سورابایا انجام دادند. در نتیجه این حملات دست کم 14 نفر کشته و بیش از 40 نفر دیگر زخمی شدند. حمله دیروز به مقر پلیس چهارمین حمله در سورابایا طی چند روز اخیر و پنجمین حمله در بخش شرقی جزیره جاوه محسوب می شود. پلیس اندونزی عاملان حمله دیروز را یک خانواده پنج نفره معرفی کرد و گفت در این حمله که از دو موتورسیکلت استفاده شده بود فقط فرزند کوچک خانواده زنده ماند. پلیس اندونزی این حملات را زیر سر گروه «انصار الدوله» می داند که شاخه ای از داعش در شرق آسیا به حساب می آید. حمله روز یکشنبه نیز توسط یک خانواده انجام گرفته بود.