آرشیو سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۱۰۶
ورزش
۱۶

پایان تلخ رکوردشکنی بارسا

بارسایی ها بعد از حذف از لیگ قهرمانان، دو هدف را مدنظر خود داشتند. اول این که با اختلاف هر چه بیشتر نسبت به رقبای مادریدی خود به قهرمانی برسند. دوم هم این که فصل را بدون شکست به پایان برسانند تا رکوردی جاودانه از خود در تاریخ لالیگا بر جای بگذارند. هدف اول تا حدودی محقق شده است، اما حتی بدبین ترین طرفداران این تیم نیز تصور نمی کردند در فصلی که تیم شان مقابل رئال و اتلتیکو تن به شکست نداد، مقابل تیم رده شانزدهمی لوانته قافیه را ببازد.

شکست غیر منتظره و ناباورانه 5 بر 4 شاگردان والورده در هفته سی و هفتم در خانه لوانته موجب شد نوار بازی های بدون شکست آنها روی عدد 43 متوقف شود و آنها نتوانند فصل را بدون شکست به پایان برسانند. خود والورده که از این شکست عصبانی شده بود، بعد از پایان بازی بیان کرد: مغلوب نشدن برابر تیم ها به نظر آسان می رسد، اما این چنین نیست و گاهی در فوتبال از این اتفاقات رخ می دهد. گاهی شرایط مطابق میل پیش نمی رود و حریف به همه چیز می رسد. تا پیش از این بازی، مغلوب هیچ تیمی نشده بودیم. مقابل لوانته بازی عجیبی را تجربه کردیم. والورده در پایان گفت: ما در این بازی عصبی شده بودیم. فرصت داشتیم فصل را بدون شکست به پایان برسانیم، اما در طول یک فصل هر بازی در شرایط متفاوتی است. شکست ناپذیری در طول یک فصل کار بسیار سختی است.

فیلیپه کوتینیو نیز که در غیاب مسی، ستاره تیمش بود و هت تریک کرد نیز با ابراز ناراحتی از این شکست گفت: حس خوبی نداریم. می خواستیم فصل را بدون شکست پشت سر بگذاریم. ما توانستیم روندی تاریخی طی کنیم و 43 بازی شکست نخوردیم.

حس خیلی بدی داریم که این رکورد از دست ما رفت، ولی هدف اصلی ما قهرمانی بود.