آرشیو شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۰۹
شهرستان ها
۷

زلزله در بویر احمد و دنا 2200 میلیارد ریال خسارت وارد کرد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویر احمد گفت: بر اساس برآوردهای اولیه زمین لرزه های اخیر در این استان تاکنون افزون بر دو هزار و 200 میلیارد ریال در بخشهای مختلف شهرستانهای بویر احمد و دنا خسارت وارد کرده است.

سید خدادوست موسوی اظهار داشت: این میزان خسارت در بخش های مختلف شامل تاسیسات زیربنایی، آب، برق، مخابرات، ساختمان های دولتی، منابع آبی، کشاورزی، راه و مناطق مسکونی بوده است.

وی تصریح کرد: افزون بر یکهزار و 600میلیارد ریال از این میزان در بخش منازل مسکونی بوده که عمده آنها در روستاها و شهرستان های بویراحمد و دنا بوده است.

وی شمار منازل مسکونی خسارت دیده در این دو شهرستان به ویژه در روستاها را افزون بر پنج هزار مورد ذکر کرد و گفت: میزان خسارت از 10 تا بالای 90درصد بوده است.

موسوی گفت: 25 تیم ارزیاب پنج نفره از کارشناسان دستگاه های متولی از جمله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مسئولیت ارزیابی و کارشناسی از منازل مسکونی در استان را بر عهده گرفتند که بر اساس اعلام آنها بیش از سه هزار و 800 مورد این واحدهای خسارت دیده دچار تخریب ها و ترکیدگی شدید شده اند و تا حدودی غیرقابل سکونت هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: 43 زمین لرزه از روز 12 اردیبهشت سال جاری تاکنون در سطح شهرستان های بویراحمد و دنا رخ داده است. موسوی ادامه داد: بر اثر وقوع زمین لرزه ها 280 نفر مصدوم شدند.