آرشیو شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۰۹
شهرستان ها
۷

تفاهم نامه ساخت قطار حومه ی در اراک به امضا رسید

تفاهم نامه احداث قطار حومه ای اراک در شهرهای جدید مهاجران و امیرکبیر با حضور وزیر راه و شهرسازی منعقد شد.

این تفاهم نامه بین شرکت عمران شهرهای جدید کشور، راه آهن جمهوری اسلامی ایران و استانداری مرکزی به امضا رسید.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور در آیین امضای این تفاهم نامه گفت: تفاهم نامه ایجاد و ساخت قطار حومه ای اراک به شهرهای جدید مهاجران و امیرکبیر به عنوان سومین تفاهم نامه ای است که در مجموعه شهرهای جدید کشور، بین راه آهن و استانداری ها امضا می شود.

حبیب الله طاهر خانی افزود: مزیت های این طرح 2 جانبه است و اجرای آن هم برای شهر جدید امیرکبیر جذابیت ایجاد می کند و هم نظام حمل ونقل ایمنی را بین شهرهای جدید و مادر ایجاد خواهد کرد.

وی بیان کرد: توسعه حمل ونقل ریلی در مناطق حومه نقش موثری در کاهش آلودگی هوا دارد و ضمن تثبیت امنیت در ترددها، زمینه ساز کاهش آلودگی هوا است.

طاهرخانی اظهار کرد: اجرای این طرح نقش موثری در کاهش سوانح رانندگی و کشته شدگان ناشی از این حوادث دارد.

نورالله بیرانوند، معاون برنامه ریزی و اقتصادی راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز در ادامه این نشست گفت: دولت نگاه ویژه ای به توسعه قطارهای حومه ای دارد و استان مرکزی نخستین استانهایی است که سیاست وزارت راه و شهرسازی درخصوص توسعه قطارهای حومه ای را دنبال می کند.

استاندار مرکزی نیز در این آیین گفت: موافقت اصولی ساخت آزاد راه 100 کیلومتری ساوه - اراک در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان مرکزی اخذ شد.

سید علی آقازاده افزود: این طرح توسط بخش خصوصی انجام می شود و انتظار است به زودی توسط سرمایه گذاران داخلی یا خارجی در استان کلید بخورد.

وی بیان کرد: اعتبار این طرح حدود 10 هزار میلیارد ریال است و با بهره برداری از آن توسعه راه های استان مرکزی با قوت بیشتری دنبال می شود.