آرشیو شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۰۹
شهرستان ها
۷

معاون وزیر راه و شهرسازی: کنارگذر ساوه امسال زیر بار ترافیک می رود

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی با تامین منابع مالی از سوی سازمان برنامه و بودجه، کنارگذر ساوه امسال زیر بار ترافیک می رود.

به گزارش ایرنا، امیر امینی دیروز در حاشیه بازدید از طرح کنارگذر ساوه افزود: این طرح 40 کیلومتر طول دارد که برای تکمیل و بهره برداری از آن به 225 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی روند پیشرفت فیزیکی این طرح را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تاکنون عملیات اجرایی 20 کیلومتر از مسیر کنارگذر ساوه به اتمام رسیده و 17 کیلومتر دیگر نیز به روکش آسفالت نیاز دارد و سه کیلومتر انتهایی این طرح در مرحله زیرسازی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پیمانکار طرح 80 میلیارد ریال مطالبه دارد و برای اینکه این طرح مهم زیر بار ترافیک رود، به 170 میلیارد ریال منابع مالی نیاز است.

امینی، اعتبارات مورد نیاز برای تجهیزات ایمنی و علائم راهنمایی کنارگذر ساوه را 55 میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: به زودی مرحله ایمن سازی این راه با برگزاری مناقصه کلید می خورد.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: کنارگذر ساوه با توجه به تردد خودروهای سنگین از داخل شهر و ایجاد بار ترافیکی دارای اهمیت بالایی است و در روان سازی ترافیک جاده ای و کاهش آلودگی صوتی این منطقه نقش محوری دارد.

وی گفت: تصمیم بر این است که در ادامه این طرح به بلوار معصومیه، جاده قدیم ساوه - سلفچگان و نیز آزادراه وصل شود و در مراحل بعدی از جاده قدیم تهران - ساوه به سمت آزادراه تهران- ساوه و نیز آزادراه ساوه - همدان مسیرسازی شود.